torsdag, december 04, 2008

Øv...øv,øv.....

Æv!!! Jeg har gjort det igen.......Købt BT!! Når der opstår sådan en begivenhed, som den der fylder medierne nu, så undrer jeg mig og bliver meget nysgerrig efter at vide, hvem der er derinde bag den facade som offentligheden nu ser. Og jeg ved jo godt, hvad det er jeg får, når jeg køber den avis.......Dårlig journalistik. Påstande, der ikke kan underbygges. Sensationelle overskrifter. Kort sagt, der er ingen hold i det meste af det der skrives. Alligevel drages jeg til at købe den. Min indre sladderkælling vinder - én af mine subpersonalities. :-) Jeg kommer til at tænke på en portør, vi havde i afdelingen, da jeg gik på arbejde. Han købte hver dag BT til sin formiddagskaffe. Han kunne knapt få lov til at læse den, fordi vi andre stod på nakken af ham for at læse med, samtidig med at vi var uhyre kritiske over indholdet. Ak ja, sådan er vi så dobbeltmoralske. Der er måske bare niveauet til forskel??
Vi havde sommetider en afløser, når den faste portør havde fri. Han holdt sin avis tæt ind til kroppen, og når kaffen var drukket, blev den låst ind i hans garderobeskab! Så ku' vi lære det!!

2 kommentarer:

  1. Det er vel det samme fænomen, som alle de ugeblade, som frisørerne køber - for det er jo ikke os andre, vel? ;-)

    Jeg læser absolut også nogle gange disse artikler på nettet - uanset, hvor arg jeg så efterfølgende bliver på mig selv - og jeg køber også altid et Billedblad, når jeg er hjemme i Danmark... til gengæld kunne jeg aldrig finde på at købe de tilsvarende franske blade.

    Men vi er jo af natur nysgerrige os mennesker ;-)

    SvarSlet
  2. Nille, det er da godt, jeg ikke er alene om det. ;-)

    SvarSlet