fredag, marts 06, 2009

Eftertanke

Pyh, det er hårdt at sende en hund til de evige jagtmarker.....Og bulldogs er ikke engang jagthunde. De er kun til hygge.
Jeg kan blive i tvivl og tænke, om det var for tidligt?? Men jeg ved godt, det var et spørgsmål om kort tid. Selv om Bugsy ikke blev røntgenfotograferet, mener dyrlægen, han havde en svulst i maven.
Han havde ingen symptomer fra maven, men der kunne hurtigt opstå noget ubehageligt. Det er vi så kommet i forkøbet. Og han er kommet herfra uden smerter og ubehageligheder.
Bugsy har aldrig været på udstillinger, men i flere måneder har han figureret øverst på bulldogklubbens veteranliste som den ældste hund. Så hvad han ikke opnåede på grund af skønhed - opnåede han på grund af alder..... At står øverst på en liste ;-)

16 kommentarer:

  1. Det gør mig ondt at høre, at du måtte tage afsked med din Bugsy i dag.
    Det er ufatteligt hårdt at måtte tage den beslutning.
    Vi har lige taget afsked med vores dejlige kat, som blev 18 år.
    Vores hund er 10. Jeg tør slet ikke tænke tanken til ende, at vi også står med ham en dag og skal sige farvel.

    Men I fik 13 dejlige år sammen :-)
    Jeg kan godt forstå, du sidder og kigger billeder og mindes den herlige hvalp, som kom dumpende ind i dit liv den gang.

    SvarSlet
  2. Mor, tiden var kommet og Bugsy kunne ikke have haft en bedre "mor" end dig. Du passede og plejede ham med masser af omsorg. Nu vil der være et tomrum i et stykke tid... skal det mon fyldes ud? eller bare stå lidt? :-)
    Kh yngste

    SvarSlet
  3. Puha, stakkels dig. Det må virkelig være hårdt. Jeg har aldrig prøvet at tage afsked med et kæledyr og jeg frygter den dag jeg skal af med en af mine katte. Jeg er sikker på, at jeg bliver dybt ulykkelig. Det er du sikkert også og derfor synes jeg at du skal forkæle dig selv i dag.

    SvarSlet
  4. Betty,

    Det er jeg virkelig ked af at læse - det må have været en meget tung beslutning at tage. Men det er på den anden side også det bedste, når man ser at dyr lider. De kan jo desværre ikke gøre opmærksomme på deres lidelser, som vi kan.

    Det nå føles meget tomt lige nu - men så er det rart at tænke på de 13 år.

    Hav en dejlig aften med Bugsy i tankerne.

    SvarSlet
  5. Det er jeg ked af at läse, har selv prövet at tage afsked med dyr, og det er hårdt.
    Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er tomt. Men på et tidspunkt kommer du selv frem til om det skal fortsätte at väre det.
    Ha' det godt, tänker på dig.

    SvarSlet
  6. Det er svært at sige forvel til dem vi elsker men det lyder som om Bugsy har prioriteret rigtigt i livet. Alder og glæde over skønhed og udstillinger det er da den rigtige måde at leve livet.

    SvarSlet
  7. Lone, tak for din kommentar og velkommen her. Jeg har kigget hurtigt på din blog og glæder mig til at komme tilbage til den, når jeg får tid

    SvarSlet
  8. Søde, jeg tror, tomrummet skal stå der. Du skal ikke komme med en ny hvalp. ;-)

    SvarSlet
  9. Jens, tak for din søde kommentar. Det er faktisk hårdere end, jeg troede. Jeg håber, du kan have dine katte i laaaaang tid.
    Dagen i går blev brugt på Generalforsamling i Børns Voksenvenner, så da var jeg optaget af noget helt andet, og det var godt. Og så fik vi en rigtig dejlig frokost på hotel Opus i Horsens. Det var også godt.

    SvarSlet
  10. Nille, det med at dyr ikke kan fortælle om deres helbred og problemer, gør det meget svært at vurdere, hvordan de har det. Bulldogs er ikke så expressive og de er svære at aflæse, synes jeg.
    Men, piv,piv......
    Ja, det føles tomt at komme hjem til en tom lejlighed

    SvarSlet
  11. Trædgård, tak for tanker. Du ved af erfaring, hvor hårdt, det er

    SvarSlet
  12. Marina, tak for din kommentar. Ja, det er hårdt - og tomt.

    SvarSlet
  13. Betty, vi kender til den tvivl, der lige opstår, når man har taget beslutningen, men som din datter skrev, så er 13 år en høj alder.
    Vi har så haft en anden hund de to gange vore hunde skulle dø, men alligevel har både hund og vi syntes der var tomt.

    SvarSlet
  14. Åh det er bare så svært at skulle tage den beslutning som I har taget, selv om man ved det er det eneste rigtige.
    Min gamle labrador kunne ikke mere da han blev 12 år. Vi besluttede efter 3 måneder at få en ny hund og det var en dejlig beslutning.
    Ha en god dag

    SvarSlet
  15. Lene, tanken strejfer da også mig, om jeg skal have en anden hund, selvom jeg altid har sagt det modsatte. Nu ser jeg lige tiden an

    SvarSlet
  16. Pernille på 1., tak for din kommentar. Jeg kan se, du har en rigtig dejlig hund. Så du gik fra en stor (labrador) til en lille fin hund.. Hvis..... jeg nogensinde skal have en anden hund, så skal den være lille.

    SvarSlet