søndag, marts 29, 2009

Sommertid.

Den første morgen med sommertid - nå ja, formiddag så, er hyllet ind i det grå, stille lys, som jeg synes er en dejlig kontrast til de uundværlige solskinsmorgener med blå himmel. Temperaturen er 5 grader og fuglene er i livlig aktvitet.
Det er som om luften er fuld af løfter om forår og snarlig sommer. Jeg falder i svime over en hvid krokus, der titter op i en smal sprække mellem gamle fliser. Hvordan er den kommet der? Jeg mener, der skal et løg til, før der kommer en krokus?

Min nabo har alle mulige fugle omkring sit foderbræt Jeg fodrer med vildtfugleblanding og mejsekugler og har kun gråspurve og skovspurve. Naboen har givet mig det råd, at jeg skal lave et ekstra serveringssted med jordnødder og hampefrø. Hvad gør man ikke for at se nogle mejser og musvitter....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar