torsdag, juli 09, 2009

Det lettede.......

Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så svært at rydde ud i tøj, sko og tasker, der ikke har været brugt i lang tid. Men sådan er det for mig. Der hænger minder og oplevelser ved, og jeg prøver at holde fast. I dag røg alt ud af skabet og blev vurderet med kritiske øjne og bævende underlæbe, mens en del blev lagt fra til genbrug, og der blev dejligt overskueligt i skabet bagefter.
Inderst i skabet lå en samling små tasker, som ikke har set dagens lys i lang tid. Det sjove var det, der lå i taskerne. En kam og en kuglepen er fast inventar. Men så var der kort og billetter fra forskellige steder. Dukketeater og biograbilletter. Koncertprogram fra Michala Petri. Fra Munkebjerg Hotel, fra en restaurant på Santorini og en sang fra Trines fødselsdag. Ikke så underligt at sådan en tur på Memory Lane med oprydning includeret tager tid. Og imens tænker jeg på Ove og Tage der bor ovenpå. De har et princip, der handler om, at hver gang der kommer noget nyt ind i deres hjem, er der noget gammelt, der skal ud. To nye håndklæder ind - to gamle håndklæder ud. En ny tshirt ind - en gammel ud osv. De bor meget stilfuldt og rigtig hyggeligt og er nogle dejlige naboer.

7 kommentarer:

  1. Jeg har det lige som dig, Betty, og jeg skubber oprydningsprocessen foran mig. Efter ferien må jeg i gang, der er ikke andet for end at tage 15 minutter hver dag ;-)

    Og dine skriblerier om lægmand for teologi har ikke gjort det mindre attraktiv at drømme om (det her er en sætning som en højresidet hjerneskadet ville have svær ved at finde mening med :-) med alle de negative ord (ikke og mindre)men sætningen skulle gerne fremstå positiv:-)

    SvarSlet
  2. Tro mig jeg kender alt til din vægren ved at smide ud, jeg har det på nøjagtig samme måde, hvor til gengæld min mand hælder mere til dine ovenboeres holdning. Af og til er det lidt svært at få tingene til at harmonere, men det er jo det der gør det spændende :-)
    Hav en god dag.

    SvarSlet
  3. Du ramte lige på sømmet... Vi har begge to (altså manden og jeg) meget svært ved at smide ud, så vores loft bugner - "det kunne jo være..." - men det bliver aldrig.
    Vi har dog fået taget os sammen et par gange til at rydde op.

    Dine to overboeres pricip er misundelsesværdigt godt, men for evigt nok ren utopi i vores hjem.

    SvarSlet
  4. Det er ikke nemt at rydde op, men det var da godt at du fik gjort noget ved det.

    Jeg tror ikke at jeg har så svært ved at smide ud. jeg ligger nok midt imellem dig og overboen.

    Kan du have en dejlig fredag

    SvarSlet
  5. Det lyder som et sundt princip med gammelt ud, når der kommer nyt ind - men i praksis ville jeg slet slet ikke kunne overholde det ;-)

    Jeg tager en ordentlig tur hver gang jeg flytter - indtil videre passer det med ca. hvert tredje år... men hvis jeg ændrer den stil har jeg jo et problem lige pludselig ;-)

    SvarSlet
  6. Lene, jeg forstår godt det positive i dit udsagn om teologi. Du går nok i gang engang.

    Annette, det er nok tit sådan i parforhold, at man er meget forskellige på nogle områder. Hos de to mænd ovenpå, er det også lidt svært for den ene at leve op til deres princip.

    Ellen, jeg kender godt det med at være enige om at sætte det, der ikke er i brug op på loftet. Sådan havde min eks mand og jeg det. Der var så alt muligt lige fra babysenge til gamle ski osv., da vi skulle flytte. Sådan noget er mest sjovt at snakke om, når der er gået en del år!

    Pernille, du er også hurtig til at skifte og ændre i din indretning, tror jeg. Så du kan nok det med at få noget nyt ind og noget gammelt ud.

    Nille, det har så absolut sine fordele at flytte med ikke for lange mellemrum. Det er bare så besværligt.

    SvarSlet
  7. Jeg synes også det er svært - jeg har lige været gennem samme proces som dig. Alt kom ud af skabe, skuffer og hylder, og det er nu dejligt med al den plads, man får. Og dejligt med alle de minder der gemmer sig i lommer og tasker :-)

    SvarSlet