fredag, november 06, 2009

Bagerbrød.

Det var helt vidunderligt at træde fra den kolde gade ind i Schweizerbageriets lune butik, som emmede af juledufte. Man var igang med at bage brunkager, og smagsprøverne lovede godt.
Men jeg gik efter rugbrød.
I avisen havde jeg læst at bageren havde vundet en præmie for sit rugbrød, og nu var det kommet i butikken.
Det smager dejligt. Sådan et rugbrød med en god ost på kan godt udkonkurrere kage hos mig.
Men det bedste rugbrød er det, yngste bager. Hun er god til at holde ved og passe sin surdej.Jeg har prøvet at få en klump, men resultatet bliver ikke så godt hos mig.

Der er efterårsstemning på pladsen foran Pauls Kirke. Den blå stol ser sjov malplaceret ud. Hvordan mon den er landet der?
I aften skal jeg mødes med seks tidligere kolleger. Vi spiser sammen en gang i kvartalet, og den vi mødes hos laver maden. Jeg har prøvet at gøre mig til talsmand for, at vi laver noget sammenskuds, men det er der ikke stemning for. Så jeg glæder mig og læner mig tilbage, indtil det er min tur.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Vi tager den lige en gang til ☺ ☺

    Jeg håber, at du morer dig godt sammen med dine tidligere kolleger lige nu. Jeg giver dig fuldstændig ret, en skive godt (dansk) rugbrød med ost eller kun med smør (dansk tilsat salt) det kan udkonkurere alt.
    Hav en rigtig god weekend

    SvarSlet
  3. Får du dit rugbrødsbehov dækket, Annette?
    Der findes sikkert gode brød i Holland.
    God week-end til dig også.

    SvarSlet