lørdag, januar 02, 2010

Jeg - et byttedyr....

Eller noget i den retning. Jeg har i hvert fald været i kø med en masse andre byttere.
De to lange køer ved køkkenudstyr var de længste. Omtrent lige så lange, som den dag gaverne blev købt. Jeg stod heldigvis ikke der.
Men jeg havde tid nok til at tænke, om vi skulle finde på en anden måde at glæde hinanden på næste gang, det er jul?? Det kan være svært at ramme den helt rigtige gave, men en jul uden gave ville nok også være trist?
Jeg har en veninde, som i stedet for en kæmpestor buket til sin fødselsdag, fik et gavekort fra blomsterhandleren med en mindre buket leveret hver fredag i to måneder. Hun var rigtig glad for den gave.
Vejret i dag har været med et par graders frost og grå himmel, som om der ville komme sne. Det gjorde der ikke, men vinden sammen med frosten bider i næsen og ørerne.
I køkkenet står en gryde og langtidssimrer med osso bucco, mens en dejlig duft breder sig i hytten.

6 kommentarer:

  1. Sikke en skøn idé at give et gavekort til blomsterhandleren med en mindre buket leveret hver fredag i to måneder. Det har jeg ikke hørt om før.
    Her i Nordsjælland har vi haft solskin, men bidende koldt har det været - så det var iført den tykke lammeskindsfrakke, vi gik tur i dag :-)
    Ha' en god aften, Betty!

    SvarSlet
  2. Det var en super god idé med et blomstergavekort. Jeg har heller aldrig hørt om det før.
    Her i familien skriver vi ikke ønskeseddel, og alligevel er det meget sjældent, at der er gaver som skal byttes. Vi er en læseglad familie, så et gavekort til en boghandel bruger jeg, hvis andre ting ikke kan findes.
    Her i Sydsjælland har det sneet i formiddag

    En god aften til dig

    SvarSlet
  3. Jeg er af samme mening som de øvrige kommentatorer, det er en rigtig god ide med et gavekort til en blomsterhandler for regelmæssig aflevering af blomster. Jeg kan huske, at jeg for nogle år siden hørte om en familie, der havde gjort brug af det til deres mor som sad på plejehjem og ikke havde nogle fødselsdagsønsker.
    Det har sneet det meste af aftenen hernede, men solen har også fået lov til at titte frem en enkelt gang i eftermiddags. Jeg er spændt på hvor meget sne der ligger i morgen, for i denne sene nattetime sner det ret kraftigt.
    En rigtig god søndag til dig.

    SvarSlet
  4. Vi har prøvet at droppe gaver til hinanden, men det var simpelthen en tand for trist, så det gør vi ikke mere.
    Til gengæld har vi en temmelig god ide om, hvad vi får af hinanden ;-)

    Den med blomsterne er en sød ide; specielt til personer, der aldrig har nogen ønsker.

    Her sner det en anelse. Jeg gider ikke mere sne - jeg skal på arbejde i morgen.

    SvarSlet
  5. I år fik jeg en gave, jeg ikke har ønsket mig og den skal ikke byttes. Af min datter fik jeg et gavekort fra Viborg Helsepraktik til en fodbehandling, der udover var der urtebad og creme med tit fødderne.
    Her fryser 7 grader, godt det ikke blæser.Det det lyder skønt med OssoBucco i det kolde vejr

    SvarSlet
  6. Madame, jeg synes, det med gavekortet til blomsterhandleren er sådan en fin ide. Godt du har en lammeskindsfrakke, så du kan trodse kulden. Jeg har indtryk af, du ikke lader dig skræmme af vejret, men går tur uanset hvordan.


    Manna, vi skriver ønskeseddel, men sommetider opsnapper jeg et ønske, eller jeg tror, jeg ser et behov, og så køber jeg noget, der ikke er på ønskesedlen. Til tider er det godt, til andre tider er det ved siden af. ;-) En bog er altid en dejlig gave.


    Annette, er det ikke usædvanligt med så meget sne i Holland? Blomsterideen er især god til en plejehjemsbeboer, som ikke selv kan komme ud og handle.


    Ellen, så det blev for trist at droppe gaverne? Det tror jeg også. Jeg kender to, der giver hinanden et fuldstændig ens pengebeløb (??) Øh, vi holder fast i gaverne. ;-) Stakkels dig, der skal på arbejde. God arbejdslyst.


    Conny, det var en skøn gave, du fik med fodbehandling. Sådan en ønsker jeg mig også. :-)
    Osso bucco er en hyggelig ret at have stående og simre på komfuret en vinterdag.

    SvarSlet