søndag, januar 10, 2010

Keramik og natur.

I går havde jeg vagt på Kunstcentret Silkeborg Bad. Der var fernisering, og så kommer der altid mange mennesker. Jeg skulle tælle (der var fri adgang og derfor ingen billetsalg) Men når folk kommer i flokke, og jeg siger velkommen og smiler og slår streger på et stykke papir, så er tallet måske ikke så nøjagtigt, men i nærheden af 150. Det er meget fint for os, selv om der siges, der var 1000 til fernisering på Sophienholm, men det er jo også København. ;-)
Udstillingen kommer fra Sophienholm i Lyngby. Kunstnergruppen Keramiske Veje står bag den flotte præsentation af meget smuk og udsædvanlig unikaarbejde. Og som det da er svært at lade være med at røre de indbydende former og raffinerede overfladestrukturer. Gruppen består af syv kunstnere, og de producerer keramik på højt niveau.
Kom og se! www.silkeborgbad.dk

Den store ægformede skulptur i parken er også en vandkunst, hvor vandet risler stille og stemningsfuldt ned.
Frosten har givet den et helt andet udtryk, især når man kigger ind i den.
Indeni ægget er der tryllestemning. Istapper hænger ned i forskellige former og formationer og får én til at tro, det er indgangen til isdronningens slot.

4 kommentarer:

  1. Betty, hvor er det smukke ting I viste frem på jeres udstilling, især vandkunsten er helt eventyrlig med isen. Tak for kigget, når der nu ikke lige er mulighed for at smutte til fernisering.
    Også tak for tippet med hensyn til proptrækkeren i hvidkålshovedet, det er en fantastisk god ide. Jeg har altid pillet de blade af som jeg skulle bruge, men dette er meget nemmere. Jeg fik en utrolig lyst til kålrouletter da jeg så dine billeder, Uhmmmm.

    SvarSlet
  2. Flotte og anderledes billeder. Så er vinteren da godt for noget, når en vandkunst kan blive så flot :-)

    SvarSlet
  3. Annette, det er sjovt, at det med proptrækkeren ikke er kendt. Men det er nemt. :-) God fornøjelse med hvidkålsrouletter.


    Ellen, det ser flot ud med istapper.
    En anden god ting ved isen er muligheden for at løbe på skøjter i naturen, istedet for at være i en hal. Men min skøjtetid er forbi.;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukke ting der bliver vist.Hvor er den æggeformede skulptur flot med i sin vinter-udsmykning.

    SvarSlet