torsdag, juli 29, 2010

Nr. Nissum og omegn

I stedet for at køre lige hjem, da korugen sluttede i tirsdags, kørte jeg lidt rundt og nød omgivelserne.
Og trak lidt på smilebåndet.
Over stednavne.
Man kan køre med tog fra Lemvig til Thyborøn. Blandt de mere almindelige stoppestedsnavne stikker det i øjnene, at der er et sted, der hedder Victoria Street Station.





Lidt syd for Lemvig kom jeg igennem Rom.



Udenfor Roms kirke er der en skulptur, der er savet ud af en gammel træstamme. Uden sammenligning iøvrigt, så kan jeg ikke lade være med at tænke på de store marmorkunstværker, jeg så i det rigtige Rom i maj.



Skulptur udenfor Rom kirke.



I Thyborøn er der ingen tendens til fluepapir på den dejlige badestrand.




Men der er øjne på dem, der slapper af i en lille krog.



Og ud over Nissum Bredning er det de blå og grønne farver, der dominerer.

3 kommentarer:

  1. Så mange pudsigheder...
    Danmark er nu dejligt, - stprt og småt, sjov og alvor.
    Herligt indslag.

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med disse skønheder, pudsigheder og smilfremkaldende kreativiteter, nogen kan få ud af noget, der alligevel 'bare' er derude, som træstammen og øjnene på stenene.
    I en sø i Sverige stikker der en sten op af vandet - den har man malet, så den ligner en haj med vidåbent gab.

    SvarSlet
  3. Eva, der er dejligt i lille dannevang.



    Ellen, det er sjovt, når kreative folk kommer til. Det lyder uhyggeligt (på den gode måde) med den haj, der stikker op af vandet.
    ;-)

    SvarSlet