onsdag, august 11, 2010

Halvgamle mænd.

Henrik har om nogen alderens kvalifikationer til at udtale sig om dit og dat.
Han har gjort sig forskellige observationer om det at blive gammel:
F. eks. at sanserne svækkes. Høresansen bliver dårlig, synssansen bliver dårlig osv.  Men på mystisk vis, er der én sans, der bliver kraftigere....
Den kritiske sans bliver særdeles veludviklet jo ældre man bliver!
Jeg har tit moret mig over den filosofi. Og jeg morede mig endnu mere, da jeg fik fat i den nye "Håndbog for halvgamle mænd"
Her er der bl.a. et inspirationskatalog over 99 emner, du kan brokke dig over. Der er fem sider med adr. på forskellige klagenævn. Det sidste kapitel hedder "Til dit eget brok", og består af syv ubeskrevne sider.


Forfatterne er ansat på Politiken og de er født i 1959 og 1954, så de er ikke så gamle. De har alderen til at ironisere over forfaldet, og distancen til det der gør ondt
Læs om de fire halvgamle mandetyper og få et godt grin. Læs om "din ven næsetrimmeren" og grin endnu mere. Eller "grilludstyr og andet til den evigtgyldige ønskeseddel"



Måske er det kun kvinder, der synes bogen er sjov.
Henrik har bladet lidt adspredt i den, og han vil ikke give sig af med at gæsteanmelde den.
Jeg overvejede en kort stund at bruge den til en fødselsdagsgave til en mand på fredag. Jeg er i tvivl om , hvorvidt han vil blive glad for den, så jeg gør det ikke.
Jeg synes, det er en sjov bog!

5 kommentarer:

  1. Jeg tror bestemt også, jeg vil synes, den er sjov. Den der med ønskesedlen kan jeg godt bidrage lidt til: 1)Sokker
    2)Barbersprit

    Spændende....

    SvarSlet
  2. Eva, sokker og barbersprit er gode gaveemner.
    Skal det være de sokker, der er lidt langskaftede, så de ikke viser et stykke bar hud?

    SvarSlet
  3. Jeg synes den lyder genial. Hvor gammel skal man være for at læse den? Hehe..... det er nok ikke sådan en bog jeg ville have stående i bogreolen, men jeg kunne godt finde på at låne den på biblioteket.

    SvarSlet
  4. Din beskrivelse af "Halvgamle mænd" gav et ordentligt ryk i mit smilebånd. Tak for tippet, vil låne den på biblioteket.

    SvarSlet
  5. Jens, på bagsiden står der, at den er et uundværligt opslagsværk for alle mænd, der har passeret 40.
    Så du er nok for ung.
    Men sjov er den. Jeg har lånt den på biblioteket.


    Manna, du skulle tage at låne den.

    SvarSlet