onsdag, august 04, 2010

Nej tak..........og så alligevel

Efter aftale med postvæsenet har jeg skiltet med "Reklamer - Nej Tak" på min postkasse.
Det fungerer fint.


Alligevel har jeg nu ladet mig lokke med på en elektronisk reklame.
Jeg har i mange år været medlem af FDB, selvom jeg hører til de troløse kunder, der også handler i andre butikker.
Men i brevet fra FDB stod der noget om forbedret fordelsprogram og CoopPlus og PlusPoint og adgang til PlusTorvet. Det lød jo spændende, så jeg meldte mig til.
Herefter kan Coop nu, efter de data jeg har opgivet, målrette deres tilbud til mig (og min aldersgruppe) via min mail. Det er jo interessant. Jeg kan godt forstå, at tilbud på bleer er meget relevante for småbørnsfamilier, men hvad tror sådan nogen reklame og marketingsmedarbejdere, der er et godt og relevant tilbud til en 66 årig kvinde??
Det var jeg spændt på. Og jeg måtte trække på smilebåndet, da jeg så det: 3 poser kaffe og Blommer i Madeira. Ikke at jeg har noget imod nogen af delene. Jeg drikker kaffe ved festlige lejligheder med en masse mælk. Og ellers elsker jeg te.
Jeg ser for mig den unge reklamemand/dame for hvis indre blik, der toner et billede frem af en gammel dame: hun drikker kaffe og spiser Blommer i Maderia dagen lang (og ryger cerutter, hvis det ikke var så politisk ukorrekt)
Nå, det er vel ikke det værste billede af den aldrende befolkning. Og det må godtnok være svært at målrette reklamer til os, der forlængst byggede reder, og nu rydder op og sorterer i det, der er for meget af.
Det jeg vil sige er, at selvom vi er gamle, så er vi ligeså forskellige som alle andre i andre aldersgrupper.


Jeg fouragerede i går efter at have været udenbys i nogle dage. Og jeg går meget efter frugt og grønsager - ikke nødvendigvis økologiske, men så friske som muligt. Lige her kigger Henrik forgæves efter en kotelet eller en steak....(han spiste hjemme hos sig selv)
Så må jeg be' om nogle gode tilbud i frugt-og grøntafd.!



Ikke at jeg forsager søde sager!
Seks isvafler til 10 kr. var da billigt.


På Seniorhøjskolen blev der serveret mange slags salater. Bl.a. denne her med små blomkålsbuketter, rødløg og rysteribs.
Jeg blev inspireret til at prøve den i går. Den sprøde, knasende blomkål, der ikke smager af så meget, går fint med de syrlig, søde ribs.
Nu vil jeg gå ind til min nabo, der vil dele høsten fra sin solbærbusk med mig.

2 kommentarer:

  1. Vi er ikke nemme at blive kloge på ;-)

    rysteribs, hvormeget sukker tilsætter du? Den salat kunne jeg godt tænke mig at prøve :-)

    SvarSlet
  2. Nej Lene, vi er jo individualister.
    Jeg putter sådan ca. halv sukker. 100gr bær/ 50gr sukker. Men det er jo også individuelt. ;-)

    SvarSlet