onsdag, september 29, 2010

At ligge vandret......

På min vej forbi vores højskole her i byen Performers House var nogle af eleverne i gang med at øve sig i vandret dans.



Bygningen er helt perfekt til det på grund af de mange huller i væggen.

Men jeg blev lige mindet om, at jeg ikke skal have for mange bolde i luften. Og komme til at ligge vandret.
Da jeg holdt op med at arbejde, sagde jeg, at jeg ville ikke være sådan en duracell kanin, der bare snurrede rundt.
Pensionister kan godt have så travlt, at de snurrer rundt.
Men jeg ville tage det stille og roligt.
Det gør jeg også tit.
Men lige i dag, var der mange ting på programmet.
I formiddags var der et interview med en seminariestuderende, der gerne ville være voksenven.
Ved middagstid en zumba-time. Et hold unge mennesker fra social-og sundhedsskolen deltog. Det giver en masse sjov. Mange er forbavsende generte, og ingen går i bad bagefter? Det er en motionsform, der virkelig giver sved på panden. Jeg undrer mig?
I eftermiddags var jeg til tysk. Jeg pjækkede fra den sidste halve time, fordi bibliotekets ekspert i MP3 havde undervisning. Jeg havde endnu ikke mødt ham, når der var værksted.
Og jeg kan konstatere, at jeg kan godt proceduren. jeg mangler bare det rigtige apparat.
Det gik jeg så hen og købte i Føtex!
Hvad jeg havde forsvoret, jeg ville. Men det er så let at bytte der......
I aften har jeg været til en længe planlagt vinsmagning i Kvickly.
Meget sjovt og meget lærerigt.
Vi sluttede af med en portvin, og den vinkyndige mand fra Fyn erklærede, at det er det rene barn' mor' (barnemord) ! at drikke en portvin der er yngre end 10 år.
Hvorefter vi smagte en Rozez Vintage fra 1991. Jeg drikker kun portvin til jul, og det skal være den.
Afskedssalutten lød sådan:
'Gå nu hjem og stik næsen i et godt glas vin i stedet for naboens ting'

Men nu kommer vi nok på den anden side af weekenden, før jeg igen går ombord i MP3'eren

6 kommentarer:

  1. God torsdag til dig. Forhåbentlig i ro og mag:)

    SvarSlet
  2. Haha, lov mig nu lige at IKKE blive den første pensionist, jeg hører om, der går ned med stress :-D

    Bad efter gymnastik: Nu var det midt på dagen, så det gør måske en forskel, men når jeg har gået til noget om aftenen, har jeg bare beholdt det tøj på, jeg brugte til øvelserne, og så kørt hjem for at tage badet. Jeg vil så afgjort helst ikke bade sammen med andre end mig selv. Eller John...

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt følge dig, Det er et stramt program du lægger for dagen. Men jeg tror du hygger dig med det og det er jo det allervigtigste.
    En rigtig god torsdag eftermiddag til dig.

    SvarSlet
  4. Tak Eva, det blev en god torsdag

    SvarSlet
  5. Ellen, det ville da være pinligt at gå ned med stress som pensionist. ;-)
    Hvis man lige kan sætte sig ud i bilen og køre hjem, så kan jeg godt se det hyggelige i at køre hjem og bade.
    Det er ikke ligefrem et komfortabelt bad, vi har i Sportscentret. Men det passer mig godt at gå lige ud under den der irriterende bruser, der ustandselig 'går ud'

    SvarSlet
  6. Annette, jeg hygger mig med det, jeg foretager mig. ;-)

    SvarSlet