torsdag, september 02, 2010

Bedstemor - zumba.

Når jeg kigger ud af mit køkkenvindue, er Sportscentret min nærmeste genbo.
Afstand, transport og hvad der ellers findes af undskyldninger, kan ikke bruges af mig. Jeg har et månedskort, der betyder, jeg kan gå til fitness så tit jeg vil indtil kl. 15. Jeg kan også deltage i de hold der foregår i samme tidsrum.
Sidste vinter gik jeg lidt uregelmæssigt på et senioraerobic hold og et pilates hold. Instruktøren er 68 årige Elly, der har undervist i gymnastik hele sit liv.
Hun har brugt sommeren til at gå på zumba kursus, og hun er vendt tilbage i en slankere, gladere udgave med strithår og nyt træningsoutfit.
Hun har indtil nu sværget til pilates for nedslidte rygge. Hun er sluppet af med smerterne i sin egen slidgigtplagede ryg, efter hun begyndte at undervise i pilates for flere år siden. Men ryggen var stadig stiv.
Med Zumba er bevægeligheden begyndt at vende tilbage.
Hatten af for Elly, der ikke er bleg for at gå på Zumba kursus i København, selv om hun kunne være bedstemor til de andre på holdet.
Det passer mig rigtig godt at gå hos en instruktør, som ikke selv er helt 'udlært'. Der bliver repeteret i langsomt tempo. Det er sjovt og den latinamerikanske musik gør det endnu sjovere.
Vi ser på ingen måde så godt ud, som dem på videoen.  ;-)



Det er midt om natten nu. Jeg kan ikke sove.
Jeg har ligget og 'finspekuleret', som yngste siger. Det hjalp ikke.
Jeg har læst. Det hjalp heller ikke.
Det er nok al den kaffe, jeg drak i går aftes til netværksmødet med vores voksenvenner.
I aften kommer fys-banden til middag. Det er seks gamle kolleger.
Måske skal jeg gå i køkkenet og lave forberedelser?

Jeg troede, det var en you tube video, jeg havde lagt ind på bloggen??
Jeg kan også gå i gang med at finde ud af, hvordan jeg gør det rigtigt.........

10 kommentarer:

  1. Jeg håber da, at du fik lidt søvn i øjnene. Jeg er gået over til koffeinfri kaffe efter kl. 16. Så går det.

    Sikke en sej "Elly", du har til Zumba. Hatten af for hende.

    SvarSlet
  2. Jeg er imponeret både over dig og din instruktør - ville ønske jeg selv havde den energi, men bilder mig selv ind, at det får jeg, når jeg ikke behøver at arbejde mere. Gad vide hvad jeg vil bruge som undskyldning til den tid? ;-)

    Jeg er helt holdt op med at drikke kaffe om aftenen - jeg ved, at jeg først falder i søvn ved tretiden, hvis jeg gør det, og den går ikke, når jeg skal op kl. 6.

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn video - jeg får helt lyst til at lære Zumba. Synes jo, man bliver lidt mindre bevægelig med alderen, desværre. Din instruktør lyder forrygende dejlig, Betty!
    Nå man finspekulerer om natten, kan jeg til gengæld varmt anbefale afslapningsprogrammet 'Den lille yoga nidra' ...

    SvarSlet
  4. Eva, jeg skal også til at ændre vaner, når det handler om kaffedrikning. ;-)
    Jeg blev først søvnig ved halv fem tiden. Men fire timers søvn er åbenbart nok i nat.
    Godt jeg ikke skal på arbejde.

    SvarSlet
  5. Ellen, du får helt sikkert mere energi, når du holder op med at arbejde. Jeg havde det sådan, de seneste år jeg arbejdede, at det var der de fleste og bedste kræfter blev brugt. Så var der ikke så meget at gøre godt med i fritiden.
    Så glæd dig!
    Ja, den kaffe er en rigtig søvntyv

    SvarSlet
  6. Madame, det viste sig at være en video. Det så nemlig ud, som om det bare var et billede, før jeg klikkede på publish.
    Zumba er blevet den helt store dille. Du vil sikkert kunne lide det.
    Tak for henvisning til afsl.program. jeg har skrevet det ned til senere brug

    SvarSlet
  7. Dejligt, du også kunne lide det!! Det gi'r smil på læben og mere energi!

    SvarSlet
  8. Hatten af for dig og din instruktør. Jeg blev helt fristet til zumba, da jeg havde set den lille video. Melder mig kun, hvis her kommer et bedstemor-hold.

    Tillykke med dit nye køretøj. Det er dejligt at være selvkørende.

    SvarSlet
  9. Lavendel, du inspirerede mig. Men jeg valgte den afrikanske danseinstruktør fra. Måske kaster jeg mig ud i hans hold engang.....
    ;-)

    SvarSlet
  10. Tak Manna, jeg er enig, det er dejligt at være selvkørende.
    Hvis du finder et zumbahold, der passer dig, tror jeg, du vil synes det er sjovt

    SvarSlet