onsdag, september 15, 2010

En fødselsdag.

I Googles logo gemmer sig i dag historien om, at det er 120 år siden Agatha Christie blev født.
Hvert bogstav er forklædt som én af hovedpersonerne fra hendes nærmest udødelige krimier.
Hun skrev 80 kriminalromaner og et stort antal noveller. Mange er filmatiseret.
Man skal nok være en meget stor fan, for at kunne genkende de forklædte bogstaver. Jeg kan ikke.
Jo, detektiven Hercule Poirot
I dag er der rigtig mange kvindelige forfattere, der skriver krimier. Agatha må nok være den mest kendte. Hun levede et liv, der i sig selv kunne levere stof til romaner.

Og Google er efterhånden blevet et uundværligt opslagsværk for mig.

5 kommentarer:

  1. Det er sjovt, når Google laver den salgs små finurligheder :-) Jeg holdt meget af Agatha Christie krimier som ung, men jeg gad vide, om de ville holde ved en genlæsning?

    SvarSlet
  2. Madame, jeg ved ikke, om bøgerne holder i dag. Jeg vil gerne se hendes film i tv.

    SvarSlet
  3. Aahh, der løste du aftenens gåde for mig. Tak for det!
    Jeg tænkte nok, der var en mening med dagens forklædning, men kunne ikke lige gennemskue den...

    SvarSlet
  4. Indlægget er vist fra i går, for der er ikke længere noget specielt at se på Google. Øv - det lyder rigtig sjovt og jeg ville gerne have set det.

    Det er ikke så forfærdelig længe siden at jeg læste en Agatha Christie og jeg synes desværre ikke det holder. Hun er jo stadig genial til at skrive et spændende plot, men jeg synes hendes bøger er ALT for korte. Man læser jo en af hendes bøger på en time eller halvanden. Jeg synes det er alt for lidt.

    SvarSlet