mandag, oktober 18, 2010

Nyt dæk.....

Min cykel stod på ganske udramatisk måde med et  fladt dæk i morges.
Jeg havde jo forestille mig et brag og stor drama.
Cykelhandleren blev helt nostalgisk. 'Kører du stadig rundt på sådan en rød cykel, som jeg solgte så mange af for 20 år siden?' udbrød han.
Dengang indkøbte Silkeborg kommune røde cykler til hjemmehjælperne (nu kører de i røde biler). Jeg kunne ikke modstå sådan en cykel i min yndlingsfarve, så jeg købte også én.
Den er ikke voldsom slidt, for jeg har også en gul.
Men der ikke noget moderæs over dem.




Det måtte nødvendigvis blive et sort dæk, det nye, forklarede cykelhandleren. De hvide findes vist ikke mere. Og jeg er lige glad.
Men der er virkelig stor, komfortabel forskel på at køre på det nye dæk i stedet for det gamle bulede.
Hvem skulle have troet det?
Så meget cykler jeg jo heller ikke.

3 kommentarer:

  1. Det var godt, at den ikke eksploderede under dig. Og nu har du jo glæden af at cykle på det nye dæk.

    God tirsdag.

    SvarSlet
  2. Man skal ikke undervurdere glæden og fornøjelsen ved en velkørende cykel - det er også gavnligt for sundheden. Jo bedre den køre, jo mere har man også lyst til at bruge den! :-)

    SvarSlet
  3. Eva, det var nok godt nok den ikke eksploderede mens jeg kørte på den. Men den ville nok under alle omstændigheder bare ligeså stille lade luften sive ud. ;-)


    Jens, det er en fornøjelse, når cyklen kører godt. Og så har jeg endda aldrig prøvet de rigtige cykler med alskens udstyr.
    Men til mit brug er 3 gear helt tilpas

    SvarSlet