torsdag, marts 24, 2011

Den første......

Jeg så den første anemone i skoven i dag.

10 kommentarer:

  1. "Hvad var det dog, der skete?"

    Det var et dejligt forårstegn (selvom den ikke var blå), som man kan nynne lidt til:)

    SvarSlet
  2. hvor er det skønt, jeg skal et smut i skoven og kikke.
    Se min blå anemone på min blog...
    kh Lone.g
    http://loneshaveliv.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Et ægte forårstegn...
    Og en herlig motorcykel - den skal de to nok få megen fornøjelse af :-D

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt, når man ser den første anemone, så varer det ikke længe, før det hele bugner i lysegrønt og gult (håber jeg).
    Din fætter lyder nøjagtig lige så herlig, som den ældre dame der skulle på langfart. Hvor er det dejligt at læse om mennesker der har så megen energi i en høj alder, jeg håber at vi alle må forblive så friske og raske når vi når samme alder.
    Held og lykke med nedtællingen.....

    SvarSlet
  5. Ja, selv om den ikke er blå, Eva.
    Der siges, at det år Kaj Munk skrev den lille blå anemone, da var det usædvanlig mildt der først i marts.
    Måske er anemonerne også længere fremme på solrige steder.
    jeg så den først i går.

    SvarSlet
  6. Lone, hvor er den flot, din blå anemone!
    Er sådan én ikke sjælden?

    SvarSlet
  7. Ellen, den giver forårsfornemmelser.
    Jeg tror, de to får sjove ture med sidevognen. ;-)

    SvarSlet
  8. Annette, vi er jo lidt nøjsomme her, tænker jeg, når jeg ser dine billeder med udsprungne forsytiaer og frugttræer.
    De km. sydpå gør en stor forskel.

    Ja, vi håber, vi bevarer det gode liv længe-

    Og tak, nedtællingen kan ikke gå for hurtigt. ;-)

    SvarSlet
  9. Tænk at der allerede er anemoner - jeg må en tur i skoven i dag i det smukke solskin! God søndag til dig, Betty :-)

    SvarSlet