mandag, juni 06, 2011

Fjerbusken fra min barndoms have.

Da min mor flyttede på plejehjem for 10 år siden, snuppede jeg en lille bid af en fjerbusk og et par bonderoser fra barndomshjemmets have.

Der findes nok have eksperter, der vil sige, den busk er for overdimensioneret til en lille rækkehushave.
Jeg kan godt se det.
Men jeg er vild med den.
I løbet af kort tid vokser den op og bliver næsten 2 m. høj, for så igen at visne ned og forsvinde i løbet af vinteren.
Måske skal jeg lige fjerne den yderste del, der vokser ud over fliserne.

Der var herlig morgensol her ved 8 tiden.
Men allerede nu falder regnen i tunge dråber.

God mandag.

8 kommentarer:

  1. Tænk, at man kan blive helt misundelig på et regnvejr... jeg synes, vi trænger, men den er forhåbentlig på vej.
    Jeg kan også vældig godt lide din fjerbusk, uanset om den er for stor eller ej. Vi har en i Sverige, men der fylder den ikke så meget :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå du beholder den, når den er fra dit barndomshjem, men den fylder godt i din lille have.Her har det lige torden og regnet lidt.

    SvarSlet
  3. Jeg har også en fjerbusk, Betty - og den er en glæde hver dag i øjeblikket. Men det er noget ganske særligt, når fjerbusken har stået i din barndoms have.
    Her er det trykkende varmt, og jeg håber, vi snart får glæde af regnen, der begyndte hos dig i morges.

    SvarSlet
  4. Ellen, Nu har I vist fået så rigeligt af regnvejret.
    Den svenske fjerbusk kommer helt sikkert til at vokse sig stor

    SvarSlet
  5. Conny, jeg kunne nok godt grave busken op og dele den i mindre stykker.
    Jeg tror bare, det bliver et hestearbejde. Så den får lov at stå.

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt forstå, du glæder dig over din fjerbusk, Madame.
    I går stod jeg og kiggede på en humlebi, der havde vældig travlt i min busk. Jeg prøvede at fotografere den, men den flyttede sig forbavsende hurtigt.

    SvarSlet
  7. Haha - den er kæmpestor, den i Sverige. Jeg kan jo også bare udtrykke mig ordentligt - jeg mente, at haven er så stor, at selv en stor fjerbusk synes lille :-D

    SvarSlet
  8. Nåeja, på den måde, Ellen. ;-)

    SvarSlet