torsdag, juni 09, 2011

På vejen hjem fra byen......

Når jeg går hjem fra byen gennem Papirfabrikkens område, kommer jeg forbi Kulturspinderiet.
Forleden dag så jeg, at bl.a. Hanne Aabo havde fernisering.

Jeg har et billede af hende, som jeg vandt ved kunstforeningens (Sygehuset) generalforsamling for en del år siden.
Så hende måtte jeg da møde.

Mit billede er lavet af stof.
Det var sjovt at høre Hanne Aabos historie, og hun var iøvrigt glad for at høre, hvor billedet befandt sig.
Hun er oprindeligt designer og havde sammen med sin mand en tekstilvirksomhed.
I slutningen af 90erne afhændede de virksomheden, og hun gik på Århus Kunstskole fra 2000 til 2002.
Så i mit billede fra 2000 har hun anvendt de sidste tekstiler, som hun sagde.

Nu laver hun nogle helt andre farverige billeder.

Som f.eks. det her.
Det er et fotografi af en bygning, der er ved at blive revet ned.
Billedet er forstørret over på et lærred, og så har hun malet forskellige farver og figurer ind.
Hun havde flere af den slags, der var fotograferet i Paris´ gader i sort, hvid.
Parisbillederne var sjove og festlige. Sådan et gad jeg godt have på min væg.

Om lidt skal jeg passe en meget lille mand.
Der er en nybagt mor, der glæder sig til at komme til frisør og få lavet alle de ting ved håret med diverse kemikalier, (økologiske forstås) som man gør alt for at undgå, når man er gravid.
Og jeg glæder mig til at se de store smil, som den lille mand så gavmildt deler ud af.

6 kommentarer:

  1. Det er nogle spændende billeder - sjovt at tage udgangspunkt i et fotografi og male oven på.

    Ha' en god dag med den lille mand! Ja, jeg kan tænke mig, at hans mor glæder sig til at komme til frisøren :-)

    SvarSlet
  2. Sikke nogen flotte billeder. Den kunster vil jeg holde øje med. Det er så sjovt, når man falder over et navn, og så senere kan udvide sit kendskab.

    SvarSlet
  3. wau, en spændende kunstner, tak for link.
    jip

    SvarSlet
  4. Tak, det blev nogle gode timer, selvom han ikke var ubetinget glad hele tiden.
    Men det kan ingen være.
    Og moderen blev rigtig fin.

    SvarSlet
  5. Eva, det var spændende at se de nye ting. Hun bor i Ikast

    SvarSlet
  6. Jonna, jeg synes, de sorthvide fotografier, der var forstørret op og malet på, var så spændende.

    SvarSlet