fredag, juli 15, 2011

Billeder fra Skagen.

 Man kan næsten ikke sige Skagen uden at sige Anna og Michael Ancher.
Jeg har set deres billeder og de andre skagensmaleres tidligere.
Senest for fire år siden.
I år har Skagens Museum en udstilling af billeder fra private hjem.
Det er spændende at se de mange billeder, der ikke har været udstillet før.

Billedprogrammet driller mig i aften.
Derfor kommer udsigten fra vandtårnet først (nej, ikke fyrtårnet)
Vandtårnet står inde i byen. Der er 120 trin til toppen og en fin udsigt.



På museet er væggene malet gule i de rum, hvor de private billeder hænger.
Det synes jeg er noget af det grimmeste.

Billederne præsenterer sig slet ikke på den gule baggrund.
Det er synd.
Oplevelsen af udstillingen ville have været meget bedre på en hvid væg.



Nej, må jeg så be' om mine egne fotos.

Det er godt med en tryg favn, når bølgerne bliver for store.
Man har vel lov til at være lidt skeptisk, når mor og mormor mener, at køkkenvasken i sommerhuset kan bruges som badekar?

2 kommentarer:

  1. Egne billeder er de bedste :-) Er det Skagens Museum, der har udstillingen? Jeg har kun været Anchers hus, så måske skulle vi køre en tur nordpå. Og udsigten fra vandtårnet er skøn.

    SvarSlet
  2. Lene, egne billeder - i hvert fald for én selv. ;-)
    Det er Skagens Museum, der har udstillingen med private billeder.
    God tur nordpå, hvis I kører derop.

    SvarSlet