torsdag, februar 16, 2012

Forårstegn.

En morgentur i haven afslører, at erantis er en fantastisk lille ukuelig blomst.
Sneen er lige smeltet væk. Jorden er stadig frossen og temperaturen er omkring frysepunktet.
Alligevel står den der, helt klemt ned til jorden og lyser op som en lille sol med sin gule farve.
I eftermiddag skal jeg besøge min veninde fra langt tilbage i vores unge dage.
Hun bor i Vendsyssel, men er for tiden på træningsophold på Sclerosecentret i Ry.
Jeg tror, jeg skal have købt en buket gule tulipaner til hende.  

12 kommentarer:

  1. tænk at du allerede har forårsblomster, der titter frem, herligt :-)
    God dag til jer og tulipaner er en rigtig god ide.

    SvarSlet
  2. Hvor dejligt med erantis.... rigtig forårsbebuder - som hører sig til til fastelavn!

    SvarSlet
  3. Jeg har også erantis i haven. Lidt sne er tilbage, men lyset og Solen er her. Skønt...vi tænker på forår. Ha´ en hyggelig dag med din veninde.

    SvarSlet
  4. Det må da være tegn på forår, når erantisen kommer frem.

    SvarSlet
  5. Jeg regnede ikke med mine erantis overlevede den frost de blev udsat for inden frosten kom. De han noget med hovedet. Senere fik vi en pæn dynge sne, men sørme om ikke de små erantis er begyndt at strække hals og titte op over sneen nogle steder :-)

    SvarSlet
  6. Lene, det er herligt, at erantis titter frem.

    SvarSlet
  7. Tina, ja dejligt. Hov, er det snart fastelavn?

    SvarSlet
  8. Mosekonen. Dejligt, at du også har erantis. Ja, det er godt at tænke på forår. ;-)

    SvarSlet
  9. Conny, denne her gang må det da være foråret, der er på vej.

    SvarSlet
  10. Pia, sådan var det også her. De havde stukket hovederne frem, men så kom den strenge frost og sne.
    Men vupti, de er her stadig. Det er da fantastisk!

    SvarSlet
  11. Hvor er du heldig du har set små ukuelige erantis titte frem, hver gang jeg går tur spejder jeg efter dem , men har desværre ikke set nogen endnu, og i min have er der ingen, for jeg har jo aldrig fået sat nogen...

    SvarSlet
  12. Hvor er det dejligt at se, Betty. Gid vi havde erantis her - de er så smukke.
    Jeg håber, du og din veninde hygger jer sammen!

    SvarSlet