lørdag, februar 18, 2012

Et kig på tallerkenen.

Hvad er det nu for noget rusk-om-snusk, tænker du måske?
Det er det slet ikke.
Det er Henriks udgave af stegt lever.

Først steger man en pakke bacon.
Så steger man løg, tomater og bananer.
Sirligt...... hver for sig.
Og der skal ikke spares på ovennævnte. Brug bare rigeligt.
Til sidst steges den meget tyndt udskårne kalvelever, der er vendt i mel tilsat salt og peber.
Tilbehøret arrangeres oven på den stegte lever og serveres med aspargeskartofler.

Nu spørger du måske, om man overhovedet kan smage, man får lever?
Det er et godt spørgsmål.
Jeg vil sige så meget, at det er tilbehøret, der gør det.

Efter den ret, gik vi endnu mere retro og fik en god gammeldags irish coffee.

'Livet er ikke det værste man har,
og om lidt er kaffen klar' (som Svante synger)

Dagen blev heller ikke ringere af, at det her trekløver kiggede forbi.

3 kommentarer:

  1. Som I da hygger. Da jeg var ung, spiste jeg stegt lever meget tit. Det var så billigt. Jeg købte "for 5 kr lever" hos slagteren og så havde jeg til flere dage.
    Jeg har ikke spist det siden! Men jeres tilbehør ser spændende ud.

    Du var heldig med besøg:)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige oplevelser, Betty! Det glæder mig at Henrik laver mad - her var det husbond der stod for al maden til vores gæster i går, og det nød jeg.

    SvarSlet
  3. Sikke da en hyggelig dag i havde.
    Lever er ikke lige min hofret, men måske med det lækre tilbehør ...
    Højdepuktet må være den lille guldklump på mor og fars arm...

    SvarSlet