mandag, april 09, 2012

Mere påskekur.

Jeg kalder det, de hvide badekåbers hotel.
Overalt møder man folk i hvide badekåber - dog ikke i restauranten.

I spa-området er der vinduer fra gulv til loft, og man får næsten fornemmelsen af at være ude.
I hot-poolen er der 36 grader. Ved siden af er der en lille gys-pool med 8 grader. (den var ikke noget for mig)
Derimod var fitness-poolen med 26 grader et passende gys for mig.

Det gjorde godt at ligge i det lune vand og få undervands-massage på en kold og diset dag, men alligevel med udsigt til fjorden.


Denne her varme træbriks var et stort hit for mig.
Jeg ved ikke, hvordan varmen blev produceret, men den var lige tilpas til at varme langt ind i knoglerne, når man lå der og læste eller slappede af.

Desværre havde mit barnebarn det ikke godt i dag, så de tog tidligt hjem, mens jeg nød faciliteterne lidt længere.

Hotellet markerede med at flage på halv, at det var 9. april og dermed 72 år siden Danmark blev besat af Tyskland.


På vejen hjem var jeg lige forbi Brejning kirke, som ligger på en bakketop og ser utraditionel ud.
Den er bygget som en kirke for Brejnings borgere, men også som institutionskirke for De Kellerske Anstalter, der på det tidspunkt var landets største institution for psykisk handicappede. Den blev indviet i 1967 og var tegnet af arkitekt Mogens Koch.




2 kommentarer:

  1. Det må egentlig være underligt med alle de hvide badekåber, næsten som på et sygehus ?
    smuk smuk kirke

    SvarSlet
  2. Jonna, det var lige præcis det, jeg tænkte. Der var de samme hvide badekåber, da jeg arbejdede på sygehuset.
    Ja, en smuk kirke.

    SvarSlet