onsdag, maj 23, 2012

Velduft i haven.

Et hjørne af min have er fuld af velduft.

Under syren'en breder liljekonvaller sig.

Tæt på, har de pinseliljeløg, jeg puttede i jorden sidste efterår, kvitteret med dejlige blomster, som på min mormors tid. Jeg har aldrig haft pinseliljer før, men der skal sættes flere løg til efteråret igen.

Al den velduft vil jeg også have med ind i stuen.
Men pinseliljer er alt for store at sætte sammen med de små liljekonvaller.
Jeg synes ikke deres proportioner passer sammen.

Så har jeg da heldigvis to vaser.
 Ah, hvor de dufter dejligt.

2 kommentarer:

  1. Jeg er vild med syrener, har et syrentræ i haven men den er kun kommet med en klase blomster, måske fordi den blev klippet i efteråret, heldigvis fik jeg en buket i går af yngstebarnebarnet , de dufter så dejligt, de små liljedkonvaller er bedårende , har desværre ingen selv...

    SvarSlet
  2. Jonna, jeg synes også syrener er så dejlige. Det er sikkert klipningen, der gør, at den ikke blomstrer så meget hos dig i år. Det gør den sikkert til næste år.
    Heldigt at barnebarnet kom med en buket.

    SvarSlet