tirsdag, august 28, 2012

Det robuste blommetræ

Mit dejlige Victoria blommetræ bar så meget frugt sidste år, at det ikke selv kunne bære det.
Jeg blev ikke opmærksom på problemet, før en af de store grene fik et brud så stort, at det ikke kunne repareres.
12. aug. 2011.

Til trods for skaden bar det alligevel masser af blommer.
29.aug. 2011.

Min bror savede den brækkede gren af og træet stod og så helt forpjusket ud.
3. okt. 2011.

Jeg har været spændt på, om det overlevede den barske behandling.
Det har det gjort.
Der er mange blommer på det, men de er ikke modne.
Det må være vejrets skyld.
27.aug. 2012.

3 kommentarer:

  1. Der har heller ikke været megen varme til blommerne i år. Skal vi ikke håbe på lidt sol og varme til både blommer og mennesker?

    SvarSlet
  2. Sejt gammelt blommetræ, det ville bare ikke bukke under ,godt for dig, mon ikke blommerne når at modne inden efteråret rigtig sætter ind

    SvarSlet
  3. Jeg synes, at alting er 2-3 uger bagud mht. modning i forhold til sidste år ... bare vi får en god september, så skal det nok komme.

    Heldigt med dit kamera, for ja: ting går normalt altid i stykker to dage efter garantiens udløb.
    Med enkelte undtagelser: jeg fik skiftet min linse gratis og uden bøvl, men kameraet blev også købt ved årsskiftet 2011/2012.

    SvarSlet