søndag, august 19, 2012

En sag i strik

Den 2. september er sidste mulighed for at se strikdesign af Netmaskerne på Kunstcentret Silkeborg Bad.
Når jeg har vagt og går mine runder, så kommer jeg altid til at få nogle favoritter blandt de udstillede værker.
Så leger jeg, det er mit billede eller min skulptur.
Og så vil jeg ikke af med det eller den.
Nu tænker du måske, at jeg bare kan købe noget af al den kunst jeg ser.
Det har jeg ikke gjort.
Som regel er det for dyrt for mig.
Og hvis jeg havde råd, så ville jeg snart få pladsmangel hjemme.

Men jeg vil vise dig 'min' kjole - til en sommerdag.
Den er designet af Else Schellerup, og hun kalder den en hullet affære.
Den har en fin snørelukning bagpå.
Og denne her sjove detalje på siden.
Sjalet i baggrunden er inspireret af Andy Warhols billede af Ingrid Bergman og designet af Annemarie Rosted.

'Min' næste sag til en køligere dag hedder Nippon og er inspireret af Japan og designet af Marianne Jensen.

De japanske skrifttegn nederst på jakken går igen hele vejen ned på begge ærmer.
Kjolens mønster er fra gamle japanske vævede tæpper.
Den er lækker at røre ved.

Nå, men i dag er det så varmt, så det er bedst at have så lidt tøj på som muligt.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det spændende, at I har en udstilling med strikdesign. Sikke en flot kjole og jakke!

    SvarSlet
  2. Wau, nogle lækre kunstværker, du er heldig du ser så meget kunst så tit ,
    Vildt flot strik

    SvarSlet
  3. Wau, nogle lækre kunstværker, du er heldig du ser så meget kunst så tit ,
    Vildt flot strik

    SvarSlet
  4. Jonna, jeg nyder også at se så meget forskelligt. ;-)

    SvarSlet
  5. Netmaskerne har altid nogle superflotte ting - og mange gange også noget temmelig alternativt ... men det er altid værd at kigge på.

    SvarSlet