onsdag, december 05, 2012

Når det søde barn ikke ved, hvad han vil ...

Mit barnebarn og jeg har indtil nu haft et u-udtalt, meget hyggeligt og velfungerende samarbejde.
Men da jeg kom og hentede ham i vuggestuen i dag, var det lige pludselig ophævet.
Det var noget med 'nej' hele tiden, og jeg måtte bruge snilde og kløgt for at få ham med hjem.
Engang var der noget, der hed trods-alderen.
Jeg ved ikke, om det hedder sådan nu.
Men han er uden tvivl i gang med at finde ud af noget nyt om sig selv og sine omgivelser.
Og hvordan vi indvirker på hinanden.
Det blev meget vigtigt for ham på et tidspunkt at få madkassen op af tasken og gå med den.
Besværligt, tænkte jeg.
Det syntes han også selv efter kort tid, og så kom den op på klapvognen.
Spændende, hvordan det går næste onsdag.

Der har været blå himmel og solskin med 5-6 graders frost i dag.
Billedet er taget ved Langsø på Alderslyst-siden i formiddags.

I går var der også frostgrader, men det var en gråvejrsdag.
Og vandet så sådan ud:

6 kommentarer:

  1. Trodsalder er sådan en negativ beskrivelse. Der er uden tvivl tale om, at den unge herre er ved at finde ud af, at der er noget, der hedder "mig" og "de andre", en helt nødvendig del af et menneskes udvikling. Den med madkassen kan jeg ikke gennemskue, mon han kunne selv?

    SvarSlet
  2. Kan selv - vil selv alderen :-) Og som man da må tænke sig om, for at tingene glider gelinde.

    SvarSlet
  3. På et tidspunkt blev det vist omdøbt til "selvstændighedsalderen". Det var måske i den periode, hvor man også omdøbte til Udlændingeservice og den slags positive ord:)

    Hvor er det en gave, at du får lov at opleve dette også.

    SvarSlet
  4. Det er nogle dejlige billeder du har taget, Betty, og sikke en fin beskrivelse af 'kan selv - vil selv' alderen :-) Her havde vi ingen sol i går, men har fået 15 cm sne i stedet for.

    SvarSlet
  5. Uanset hvad alderen kaldes, er det jo præcis det samme indhold, og det er jo bare noget de skal igennem, de små. Og store ... man skal bare huske, at der først er grund til bekymring, hvis ikke den eller de perioder indtræffer :-D

    Billede nummer to er et kanonflot vinterbillede.

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer.
    Ja, selvstændighedsalderen! Det må det være ;-)

    SvarSlet