onsdag, april 24, 2013

De overlevede ...

Den 20.dec. sidste år foretog jeg et eksperiment og plantede blomsterløg i en krukke, selvom der allerede havde været dage med frost.
Jeg har været spændt på, om de overlevede. I midten af krukken var jorden lidt frossen, så løgene blev placeret ude i siden.
Så store er tulipanerne blevet. Spændende om de har kraft til at sætte blomster.
I de små skud skimtes lidt blåt, så der er blomster på vej.

Krukken er ikke særlig dekorativ at se på, men jeg synes, det er sjovt at se, hvordan udviklingen går.
De rigtige havefolk køber ikke løg i Brugsen, men på planteskolen, hvor kvaliteten siges at være bedre.
Men nu må vi se ....
Måske jeg skulle plante nogle stedmoderblomster i mellemrummene?

6 kommentarer:

  1. De skal nok sætte blomster. Løgvækster er meget hårdføre. Vores forgængere her i huset satte altid afblomstrede hyacinter ud i haven. Vi har hyacinter hvert år. Nogle gange mange, andre gange færre. Flere forskellige farver er der også. Hvis man har en smule jord, skal man ikke smide blomsterløg væk.

    SvarSlet
  2. Ja, det er spændende, om de sætter blomster, men det ser lovende ud!

    SvarSlet
  3. Mon ikke der dukker blomster frem i år?
    De plejer at være hårdhudede, så lad os håbe.
    Endelig er jeg med igen og har nydt dine dejlige indlæg, med gode betragtninger og skønne billeder af børnebørnene.

    SvarSlet
  4. De skal nok komme, og ingen planter bliver nogen sinde fulgt med så stor interesse som årets første ;-)

    SvarSlet
  5. jeg tror helt sikkert der kommmer blomster ,

    SvarSlet
  6. Henny
    Gitte
    Annette
    Ellen
    Jonna
    Tak for jeres kommentar. Jeg har fået plantet stedmoderplanter i krukken også, så der er lidt mere fyld. men der kommer sikkert også tulipaner. ;-)

    SvarSlet