søndag, august 25, 2013

"Gyldne farver og sensommerbrise ..."

Der er gyldne farver på markerne, og det her omkvæd rumsterede i mit hoved, da jeg kørte hjem i eftermiddags:
"Gyldne farver og sensommerbrise
fylder hjertet med vemodig musik
-går og nynner en sensommervise
fjernt fra byens larmende trafik."
Jeg har været vestpå, og verden ser unægtelig anderledes ud end fortorvscafeerne i Aarhus i går.

Jeg har tilbragt gyldne timer sammen med de to fætre og deres familier.
Sandkassen var som altid et hit.

På vejen hjem standsede jeg ved en vejbod og købte et glas syltetøj af hvide ribs.
På bordet stod en buket af persille, dildkroner og blomster med teksten "Gratis. Nyd dem."
Det er sådan en gestus, der bringer smilet frem - og jeg fik et bundt persille med.

8 kommentarer:

  1. Gyldne timer og gratis persille, - du er heldig :)

    SvarSlet
  2. Sensommer i Danmark :-) dejligt

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig gestus og sådan en mark er altså smuk! Kan se du har været på besøg hernede og har oplevet en masse♥ Nok svært at nå så meget på 10 dage det ved jeg fra mine forældres første tur herned for 25 år siden men det ser alligevel ud til at I har fået en masse indtryk med hjem. Jeg bor jo på kysten mere nordp[så det må blive næste gang ;-) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, det var en tur med mange indtryk og stof til eftertanke. Jeg mangler at se livet mere fra israelsk side, og kunne have ønsket mig en uge i Tel Aviv og omegn ;-)
      Den dag vi skulle rejse hjem, var der planlagt nogle timer i Tel Aviv. Men bussen sad fast i en Gay Parade ;-) Området langs stranden så dog helt viunderligt ud. Så måske en anden gang.

      Slet
  4. Gyldne marker, dage og timer - dejligt!
    Gratis dildkroner - du er heldig ... jeg nægter simpelthen at købe dem til mellem 19 og 30 kroner stykket, selv om jeg gerne vil bruge dem i min syltning. Charlotte har en hel skov, som hun har lovet at sende hjem til mig - de kan da ikke veje så meget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er en god løsning med hensyn til dildkroner ;-) De må være noget af det letteste at sende. ;-)

      Slet