tirsdag, oktober 15, 2013

I går - og i dag.

På vej hjem fra Aarhus i går kørte jeg over Ry til Slåen sø. I mange år var det en fast tradition på min arbejdsplads, at vi havde en skovtur til Slåen sø. Vi sejlede derud med rutebådene, gik rundt om søen, spiste madpakker og sejlede hjem igen. Jeg har gået der mange gange på forskellige årstider. Man møder altid mange mennesker, fordi det er sådan et smukt område.


Man kommer også forbi nåletræer, og der er udtrykket helt anderledes.



Jeg har været i haven i dag og møbleret lidt om.
Langs med hækken er der skyggefuldt. Jeg vil gerne have forskellige blomster og farver, men mange stauder trives ikke der. Sankt Hansurt trives rigtig godt og selv om det ikke er min yndlingsblomst, har jeg besluttet, der skal være en hel række af dem. Så jeg har delt en stor plante i 6 mindre og anbragt dem i en fin række. Der skal lægges forskellige løg bagved, og foran skal der være primula.
Nu bliver det så spændende, hvordan det vil tage sig ud til foråret.


Jeg har også lavet rødbedesuppe efter min gamle opskrift i dag. Portionen er lavet så stor, så jeg kan tage den med mig i morgen. Jeg skal til Thy. Christian og hans far og mor er i sommerhus i Vorupør. Jeg har ikke været der siden sidste sommer, og jeg har i lang tid haft abstinenser. Siden min mor flyttede på plejehjem og døde, har jeg hvert år lejet et sommerhus bortset fra i år og sidste sommer, men da var jeg der alligevel.
Det kan være lidt svært at samle dem, der vil med, men så kunne jeg jo bare selv tage afsted. Da vi var der for 2 år siden, hændte det, at jeg måtte sove alene i sommerhuset en nat, og det var bestemt ikke nogen hyggelig oplevelse.
Jeg glæder mig rigtig meget til familiesamvær og gensyn med min barndoms landskab.

1 kommentar:

  1. Dejligt med en tur til Vesterhavet. Og ikke mindst med rødbedesuppe.

    Jeg kan rigtig godt lide sankthansurt, - altså indtil de springer ud. Jeg synes knopperne er så fine og skulpturelle.

    SvarSlet