søndag, november 17, 2013

Da jeg gik forbi ...

Da jeg gik forbi Galerie Moderne Silkeborg i fredags, blev jeg mindet om, at det er nu for tiden, man kan se Esben Hanefeldt Kristensens illustrationer til "Legenden om Juleroserne" af Selma Lagerløf.
Det er nogle meget fascinerende, farverige billeder, som jeg kan kigge på i lang tid. De er uhyre detaljerede med mennesker og dyr og blomster og planter. Udstillingen omfatter alle de 56 billeder, der hører til historien.
 Der er også sjove tekster, som her hos uglerne:
"Du som står og glor er kommet til billedet, hvor uglerne bor.

"De blåøjede leoparders barkede nattesti"

Da jeg kom ind på kunstnerens hjemmeside fandt jeg en plakat med Noas Ark og en masse dyr, som jeg tror vil være god underholdning for mine to små børnebørn.
Og eftersom de ikke læser med, kan jeg godt afsløre, jeg har købt en til hver.


4 kommentarer:

  1. Det er fantastiske billeder. Mon ikke de to små drenge bliver glade for deres plakater? Noas ark er en fascinerende historie og der er noget at kigge på her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, der er så meget at kigge på og snakke om på det billede, så jeg tror, vi får glæde af det.

      Slet
  2. Jeg er vild med hans billeder og købte for nylig 'Dyndkongens datter', som han har illustreret. God idé at du købte plakaterne til dine børnebørn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, jeg kan godt huske, du fortalte for ikke så længe siden, at du havde købt bogen. Det var faktisk derfor, jeg huskede navnet på kunstneren, da jeg gik forbi galleriet. ;-)
      Tak for inspiration ;-)

      Slet