søndag, marts 30, 2014

Bagedag og kordag ...




I går formiddags bagte Mattias og jeg boller.

Og spist boller sammen med hans mor.







(Jeg forstår ikke, hvorfor det er umuligt at trække det nederste billede op, så de to billeder kunne stå overfor hinanden?)

I går eftermiddags var jeg til kormatiné. Sådan kaldes det årlige arrangement, vi har med tre andre seniorkor. Vi synger for hinanden - 4 ting fra vores repertoire. For nogen tid siden fik vi udleveret to noder, som vi har øvet 'hjemme', og som vi så øver sammen og synger sammen i det kæmpekor, vi er, når alle stiller op.
Det er sjovt og inspirerende.

Jeg var ærlig talt træt og ikke oplagt til at gå ud, da Mattias og hans mor tog afsted, og jeg skulle skynde mig at klæde om.
Men træthed og ondt i ryggen forsvandt som dug for solen i løbet af de 2 1/2 time.
Det gør godt at synge, og det gør glad.
Og seniorkoret i Bording, som stod for for arrangementet, beværtede os med flere slags hjemmebag og dejlig kaffe. Pausen trak vist lidt ud, men der er meget at snakke om og more sig over.

Summa summarum: Uoplagthed kureres ved at synge i kor. Eller gå en frisk tur. 
For mit vedkommende. 
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan det er for andre.

5 kommentarer:

  1. Sådan er det også for mig. Man kan faktisk ikke være sur, når man synger :)

    SvarSlet
  2. Jeg tilslutter mig koret :-) men bagefter kan man være vældig træt! Skriver du i blogger eller i window live writer? Hvis du gør det sidste, så handler det om at sætte den ene til at være til venstre og den anden til højre, så skulle de gerne stå side om side. Hvor har du dog mange stjernestunder med dine to børnebørn.

    SvarSlet
  3. Lene, sådan et arrangement, hvor vi kun synger 5 numre af vores egne og så 2 fælles, bliver jeg ikke træt af. Men hvis det er en hel koncert, så kan det være hårdt.
    Jeg skriver i blogger, og der kan jeg godt aktivere højrestil og venstrestil, men 2 billeder vil ikke komme i samme niveau. Mon jeg kan bruge windows live writer på en Mac?
    Ja, små børn giver stjernestunder ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, desværre kan man ikke bruge windows live writer på mac. Så i sommerhuset må jeg nøjes med mac'en og blogger :-)

      Slet