onsdag, marts 26, 2014

Det leger de med lige nu.

Det er sjovt og spændende at følge med i, hvad og hvordan de to små leger.
Christian, der fylder 3 år om en uge, er meget optaget af at lege med lego-mænner.
Man kan skifte hoveder på dem og hår eller forskellige hovedbeklædninger - og busker. Sådan hedder bukser stadig. De kan have forskellige roller og gøre mange ting.


Mattias, der fyldte to år i december, er meget glad for traktorer og lastbiler. De kan også gøre forskellige ting, mens de køres frem og tilbage.

De har efterhånden overgået mig i opmærksomhed og koncentration, de to. Når der er gået en times tid, der på gulvet, begynder jeg at tænke, om der snart skal ske noget andet.

Men det er der jo ingen grund til. De er i nu'et.

De leger også med andre ting, men især lego-mænner og traktorer er populære.

6 kommentarer:

  1. De er i nu'et, og det kunne vi andre vist lære noget af. Dejlige billeder, Betty!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, det med at være i nu'et kan vi lære af små børn. ;-)

      Slet
  2. Jeg har ikke den store lege-tålmodighed. Mon det kan trænes?

    Jeg læste den skønneste kronik om "bedstefarskole" forleden. Den vil jeg lige dele med dig:

    http://jyllands-posten.dk/opinion/kronik/ECE6582614/bedstefarskolen/

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg er slet ikke i tvivl om, at lege-tålmodigheden dukker op, når du ikke har ansvar for vasketøj og alle andre praktiske ting, som fyldte meget, da vi havde små børn selv.
      Du kan godt glæde dig ;-)
      Tak for link til bedstefarskolen. Den glæder jeg mig til at læse.

      Slet
  3. Det er sjovt at se, og det er endnu bedre at følge deres udvikling.
    Jeg har også lige hørt om bedstefarskolen - sjov og kreativ ide.

    SvarSlet
  4. Ellen, det er herligt at følge deres udvikling. Jeg skal straks have fundet frem til bedstefarskolen ;-)

    SvarSlet