onsdag, marts 19, 2014

Ikke den Barbara ...

Jeg har set en film i dag, som ikke er Niels Malmroos' Barbara fra Færøerne, men en tysk film med samme titel.
Filmen er fra 2012. Den foregår i Østtyskland i 1980erne.

Selvom jeg ikke er nogen ørn til tysk, så kan jeg godt lide at se en film, der ikke er amerikansk. Det er selvfølgelig, fordi jeg ikke selv er selektiv nok, men det forekommer mig, at de fleste film kommer vestfra.

Handlingen er beskrevet her.
Det er en lavmælt film, men den er også meget stemningsmættet og spændende, og den er absolut værd at se.
Den var tysk films Oscar-bud i 2012. Ved ikke, hvordan det gik.

Det var Kirkehøjskolen, der sluttede sæsonens arrangementer af med en film i modsætning til de foredrag, der plejer at være på programmet.

4 kommentarer:

  1. Hvor er du bare god til at komme af sted til arrangementer, der sætter tanker i gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, der er mange interessante arrangementer, når man har tid ;-)

      Slet
  2. Den film er helt forbigået min opmærksomhed - tak fordi du fortæller om den! Det er sjældent, man hører om tyske film her i landet.

    SvarSlet
  3. Madame, jeg havde heller ikke hørt om den før ;-)

    SvarSlet