tirsdag, marts 11, 2014

Morgenstemning.

Efter det smukke solskinsvejr i går, havde der været frost i nat.
Vintergækkerne havde lagt sig ned.

Jeg vågnede tidligt, og ved 7 tiden var jeg på cyklen på jagt efter morgenlyset. Jeg kan desværre ikke se solopgang her i mit nærområde. Silkeborg ligger lavt, selv om det hedder Søhøjlandet.
Men lyset var fantastisk med et rosa skær på den blå, blå himmel.


Få timer senere havde solen ramt mine vintergækker, der igen stod og knejsede.
De er hårdføre, de tidlige blomster.

10 kommentarer:

  1. Det morgenbillede er virkelig godt, Betty! Det er tydeligt, at der må have været et fantastisk lys.

    SvarSlet
  2. Tak Ellen. Den fulde solopgang ud over hav eller marker får jeg nok en anden gang ;-)

    SvarSlet
  3. Hold nu op, hvor er det et flot morgenbillede. Wow!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva. Jeg går tit glip af morgenstemninger, fordi jeg ikke kommer så tidligt ud af døren.

      Slet
  4. Dit billede af husene, der spejler sig i vandet, er helt utroligt smukt! Lige til et coverbillede på Facebook :-)

    SvarSlet
  5. Tak Madame. Jeg synes, det er rigtigt, at 'morgenstund har guld i mund'.

    SvarSlet
  6. Det var nemlig en smuk lyserød morgen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen, måske kom du lige forbi ? ;-)

      Slet
  7. Helt fantastisk lys, godt snuppet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det var det. Dejligt at være på pletten.

      Slet