søndag, juli 27, 2014

Så kom regnen endelig hertil, men heldigvis først efter Hvide Sande ...

Her i nabolaget, havde vi efterhånden næsten opgivet håbet om det regnvejr, vi erfarede, fandt sted i nærmeste omegn. I går aftes kom der en lille byge, der gav 3 mm. vand. I eftermiddag siler regnen ned på den gode måde. Ikke for voldsomt, og temperaturen er faldet til 22 grader.

Heldigvis var det sommervejr i Hvide Sande, da jeg var der et par dage i sidste uge. Jeg blev helt begejstret for byen og stedet, som ligger på den smalle landtange, der adskiller Ringkøbing Fjord fra Vesterhavet.
I Ringkøbing Fjord er der gode muligheder for at lære vindsurfing i roligt vand, og der er et anlæg for dem, der dyrker vandski. Vi var slet ikke ude i den slags, men der er også fine bade/soppemuligheder i fjorden samtidig med, der er liv og aktivitet.




Sådan en wire, der er en del af vandski-anlægget, indbyder til spræl og sjov.










Vi kunne på kort tid cykle til den ene og den anden strand.
Jeg forerækker Vesterhavet, synes, det er noget særligt. Der er lavet rigtig fine adgangsforhold til stranden i Hvide Sande.
Der er bygget en lang mole, der næsten lukker af til fiskerihavnen, dog med sejlrende, så bådene kan komme ind og ud.










Mod syd er der bygget en endnu længere mole, så man slet ikke ser, der er industri tæt på.



Når det er så varmt, er der ligeså dejligt herhjemme, som ved de sydlige turiststrande. Vi kan bare aldrig være sikker på det vejr.
                                                                                                         
 En aften mødte vi Arnold, som var med sin familie nede at bade. De holdt ham heldigvis indendørs om dagen.      
                    Han lignede Bugsy (den engelske bulldog, der boede hos mig) så meget, så vi måtte snakke med  ham. Både farvetegningen og staturen var næsten den samme. Han er lidt stor til at være en fransk, men ørene står op, så han er fransk.     
Jeg kan ikke lægge billeder ind, som jeg vil, så det her indlæg for en brat afslutning.
Men Hvide Sande er fin og kan anbefales.
                                                      

6 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Betty! Her har vi fået en hel del regn i går og dag - det var tiltrængt, for alt var næsten forvandlet til en ørken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, det var godt, I fik regn. Det blev dog ikke til så meget her i går.

      Slet
  2. Heldige dig! Her kunne den smule regn vi fik, ikke engang måles :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var da utroligt. Der er virkelig forskel i det her lille land.

      Slet
  3. Smukke billeder fra Hvide Sande. Der har jeg aldrig været.

    Her i 8210 har vi ikke fået en dråbe regn. Mon vi kan være heldige i dag?

    SvarSlet
  4. Eva, Hvide Sande var også et sted, jeg bare kørte igennem før. Dog har jeg spist på en restaurant et par gange. Nu har jeg opdaget, der er fine feriemuligheder. Hvis vejret er godt, vel at mærke.
    Mon ikke I fik regn i går? Ellers har det været tæt på ;-)

    SvarSlet