fredag, februar 27, 2015

Februar, du er ikke rar ...

I går til kor havde vi en sjov lille sang til opvarmning.
Nu triller den rundt i mine tanker med sin bossa-nova-agtige rytme og finurlige melodi.

Februar, du er ikke rar.
Du skal ikke bli' savnet.
Kulde og mørke og snesjask.
Kun lidt te-pjask
holder os endnu i li-i-i-ve.
Blues for forår.
Sig mig dog - hvornår
får vi en rigtig St. Hans blues.



Helt umulig synes jeg dog ikke februar er.

Bl.a. fordi der er så mange erantis og vintergækker i haven.











4 kommentarer:

  1. Februar er ikke så slem som november.
    Skal vi bare huske os selv på ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, nej i modsætning til november, så går vi hver dag mod lysere tider. Og det kan heldigvis mærkes.
      Sangen er sådan en sjov, lille glad ting, der får én til at smile ;-)

      Slet
  2. Kom forbi, - så synger vi den i kanon :) Den er nemlig meget sjov, den sang. Og sætter sig på hjernen.

    SvarSlet
  3. Jaeeee Eva. ;-) Så skal jeg have min sidemandsstøtte-pædagog med ;-) Vi synger den også i kanon i vores kor.
    Det er nemlig en sjov lille sang. Ikke noget trist over den, selvom teksten lægger op til utilfredshed med februar.

    SvarSlet