fredag, februar 27, 2015

Februar, du er ikke rar ...

I går til kor havde vi en sjov lille sang til opvarmning.
Nu triller den rundt i mine tanker med sin bossa-nova-agtige rytme og finurlige melodi.

Februar, du er ikke rar.
Du skal ikke bli' savnet.
Kulde og mørke og snesjask.
Kun lidt te-pjask
holder os endnu i li-i-i-ve.
Blues for forår.
Sig mig dog - hvornår
får vi en rigtig St. Hans blues.



Helt umulig synes jeg dog ikke februar er.

Bl.a. fordi der er så mange erantis og vintergækker i haven.











5 kommentarer:

  1. Februar er ikke så slem som november.
    Skal vi bare huske os selv på ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, nej i modsætning til november, så går vi hver dag mod lysere tider. Og det kan heldigvis mærkes.
      Sangen er sådan en sjov, lille glad ting, der får én til at smile ;-)

      Slet
  2. Kom forbi, - så synger vi den i kanon :) Den er nemlig meget sjov, den sang. Og sætter sig på hjernen.

    SvarSlet
  3. Jaeeee Eva. ;-) Så skal jeg have min sidemandsstøtte-pædagog med ;-) Vi synger den også i kanon i vores kor.
    Det er nemlig en sjov lille sang. Ikke noget trist over den, selvom teksten lægger op til utilfredshed med februar.

    SvarSlet
  4. Den sang kender jeg også, og vil gerne introducere den til mit kor, men mangler noderne. Hvem er komponist og tekstforfatter?

    SvarSlet