søndag, marts 08, 2015

Krokustid.

Det flotte solskinsvejr lige fra morgenstunden, inviterede til en gå-tur til mit favorit-krokus-sted i Aarhus.
Rådhusparken er et farverigt blomsterflor lige nu. Påskeliljerne står med store knopper og vil snart bidrage med den gule farve.
Men det stærke solskin er ikke ideelt fotovejr.
Som om det er noget at klage over.

På vejen kom jeg forbi det pyntede træ på hjørnet af Hendrik (ikke forfatteren - konsulen) Pontoppidansgade og Odensegade.
Jeg kan se, at pynten er lavet af tyl.


Jeg tror, jeg ville få det flotteste billede, hvis jeg lagde mig ned på ryggen.

Men det ville da se lige lovlig dramatisk ud.









I Skanseparken er der en meget dejlig legeplads, og der var allerede mange små børn med forældre eller bedsteforældre.
Indgangen til legepladsen er ret flot.
Her dog fotograferet, da jeg gik ud.

Sidste år var jeg oppe i tårnet i Rådhuset d. 15. marts.

Jeg skal til København et par dage.
Måske kommer der er rapport ...
Måske ikke.
For længe siden er der købt billetter til  "Indenfor Murene".



8 kommentarer:

  1. Det er imponerende at se det tætte tæppe af krokus - hvor er det dog smukt! Rigtig god tur til hovedstaden og i teatret.

    SvarSlet
  2. Åh, krokus i Rådhusparken. Jeg skal heldigvis forbi i aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, krokustæppet ved Aarhus Rådhus er flottere end det ved Rosenborg, har jeg lige konstateret ;-)

      Slet
  3. Krokustæpper er bare noget af det flotteste - og næste gang er du nødt til at lægge dig ned på ryggen ;-) Jeg ligger da tit på maven ...
    God tur til hovedstaden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det lyder godt, at du lægger dig ned, når du fotograferer. ;-) Dine billeder er også så flotte. Og perspektivet bliver bedre. Jeg har prøvet at lægge mig ned, hvorefter en mand tilbød at hjælpe mig op ;-)
      Ikke at det er svært for mig - det var også ment som en vittighed.

      Slet
  4. Sikke et krokus paradis♥ Og herligt med det pyntede træ ;-)

    SvarSlet
  5. Tian, det er så flot, det ægte krokustæppe ;-)
    Træet er sjovt.

    SvarSlet