mandag, maj 18, 2015

Så kan den gro her ...

Den korte vej, fra børnehaven og hjem til mig, kan godt tage lang tid.

Der er mange ting, der skal kigges på, undersøges, kommenteres på og puttes i lommen.

Sådan også med den her lille gule ting, der faktisk er en raw-plug med en skrue i.

Da vi kom til min græsplæne, blev den lagt i græsset med bemærkningen "så kan den gro her."

Christian kan ikke huske , at han for halvandet år siden var med til at lægge tulipanløg i jorden.
Men nu står de så fint.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare herligt med den bemærkning og den tro på at alt man planter, kan gro.Lige nu sidder jeg med mindet om en historie fra min barndomsbøger om en dukke, som groede op af jorden og som blev til et lille menneskebarn. Men ikke om jeg kan huske mere andet end et billede jeg kan se for mig :-)

    SvarSlet
  2. Lene, det er en stor tro at have ;-)
    Det er sjovt, som en fortælling kan sætte gang i vores erindring. Jeg kender ikke historien om dukken, der groede op. Men jeg kan godt forstå, du ikke kan huske titlen på bogen. Til gengæld er der et billede, der står stærkt. Det må have været et stærkt billede. ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor sødt ... det kunne da ellers være praktisk at have sig sådan et lille rawlplug-træ ude i haven - specielt hvis det kunne have forskellige størrelser frugter .-)

    SvarSlet
  4. Ellen, det kunne være praktisk ;-)

    SvarSlet
  5. Det er vidunderligt med børn, de er så umiddelbare - når nu dette raw-plug ligger på jorden, så vokser der vel flere op af jorden. Husker en episode jeg hørte, at et barn havde gravet sparegrisen ned, for i håb om der kom et pengetræ det sted, barnet havde overhørt en af de samtaler, man som voksen helst er foruden, noget med pengene var små etc.
    Tak for en dejlig beretning.

    SvarSlet
  6. Ekte Kjærlighet Stave Caster Dr. Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velhavende staver, Beskyttelsesformer, fruktbarhetstasting. Kontaktinfo
    (Email: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +2348155425481)

    SvarSlet