fredag, maj 29, 2015

Under varmere himmelstrøg.

I løbet af få  timer kan man som bekendt blive løftet til andre himmelstrøg. Selv om jeg har prøvet det mange gange, så bliver jeg hver gang lige benovet og begejstret.
Og sådan gik det til, at morgenudsigten fra mit værelse i dag var ud til Toscanas grønne dale og bløde bjerge.

Her er vidunderlig smukt og sommerligt.

Hjemmefra tænkte jeg, at jeg nok ville foretage en lille udflugt til nærliggende Siena i løbet af den lille miniferie.
Men ankommet til hotellet, som har alle slags bade- og træningsfaciliteter både ude og inde, så ombestemte jeg mig straks.


Her er varme kilder, som siges at have helbredende virkning.
Vandet er 50 grader varmt, når det kommer ud af revner og sprækker. Når det ender i den varme pool er det 36 grader, og det føles rigtig varmt.
Der er også en anden pool med koldt vand (sådan føles det) og med gode muligheder for at svømme baner, hvad jeg har gjort både formiddag og eftermiddag.
Få baner. Jeg sendte en tanke til instruktør Michael, som plejer at gå langs bassinkanten, når jeg er på det dybe vand (jeg mistede iøvrigt undervisningen de sidste tre gange i sæsonen pga.lungebetændelse.)

Dagen er gået med at sole og bade og spise dejlig mad sammen med Christian og hans familie.
En livsform jeg godt kunne blive afhængig af.

Man kan vist roligt sige, at dresskoden her er den hvide badekåbe, som ligger og venter i en kurv på værelset, når man ankommer.

Den vandrer man rundt i både inde og ude. Dog ikke i restauranten.
Men den er meget praktisk.






Der er også andre aktiviteter.


Det behøver ikke at gå op i vand hele tiden, selvom han nød det.

Der er også en legeplads og et stort parkområde i kuperet terræn.

Det er ikke et sted med mange børnegæster.
Min datter konstaterede allerede i går, at italienske børn sidder stille og pænt og spiser ...

Mine børnebørn sidder også pænt.

7 kommentarer:

  1. Åh, som det da lyder dejligt. Fortsat god ferie.

    SvarSlet
  2. Det lyder som om I har gang i en af de bedre ferier - man kan virkelig læse, at du stornyder det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er en rigtig dase/nyde ferie ;-)

      Slet
  3. Hvor er det skønt for jer, prøve de kortærmede og sandalerne af, om det nu passer. Få slapper i varmen :-)

    SvarSlet
  4. Abildjyden, det er dejligt med en lille mundfuld sommer og mulighed for at være letpåklædt ;-)

    SvarSlet
  5. Ekte Kjærlighet Stave Caster Dr. Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velhavende staver, Beskyttelsesformer, fruktbarhetstasting. Kontaktinfo
    (Email: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +2348155425481)

    SvarSlet