tirsdag, marts 29, 2016

Glimt fra marts.

Glimt fra marts, der så hurtigt fik ben at gå på.
Som om jeg ikke fik nok af forkølelse i februar, så blev jeg lige ramt igen i marts. Det ser ud som om, jeg følger lige efter Johanne, hvad forkølelse angår.
Det kom til at betyde, at jeg har ligget mere eller mindre stille de sidste dage af påsken. Men nu er jeg i god bedring.

I tilbageblik:

En af dagene i begyndelsen af marts var Mattias og jeg ude at køre i tog.
Kun to stationer.
Første gang for ham. Og det var sjovt at være med til. Han fortalte ivrigt om det vi så, mens vi kørte.

Når man bor i en lillebitte by på landet, så foregår al transport med bil.

Og en lille togtur bliver en oplevelse.







En anden dag købte jeg billet til Lindas foredrag i bibliotekets babycafe.
Det handlede om, når to bliver til tre - i parforholdet.

Interessant at overvære.
Hun er så dygtig, min kære datter.








En dag var det mig, der fulgte Christian til gymnastik.

Han viste, hvordan han nu kan hænge som "den dovne abe" uden at blive støttet.

De unger elsker at drøne rundt i gymnastiksalen og klatre og hoppe og springe.






En dag i begyndelsen af påskeferien skulle min datter til København til et møde.



Marcus og jeg var med.





Da vi trådte ud af flyveren i Karup sidst på eftermiddagen, udbrød Marcus "Hvorfor er der så stille her?"

Tænk, at den kontrast i støjniveauet er så stor, at en 9 årig lægger mærke til det efter nogle timer i hjertet af København.

Det er skønt at komme til Jylland til stilheden.









Påskesjov hjemme hos mig.





Og lige om et par dage glider marts over i april.

Der er kalk og gødning, der skal strøes ud i haven. Jeg venter på lidt mere seriøs regnvejr.

De blå blomster er stærkt på vej.
Dejlig tid.

5 kommentarer:

  1. Tak for en hyggelig marts-gennemgang. Sikke da noget med al den forkølelse.
    Du venter på seriøs regn. Jeg venter på seriøs sol og varme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg kan godt høre det ...
      Man kan ikke vente på regn, når vi nu er så solhungrende. Det er den del af mig, der er vokset op med mulden og afhængigheden af vejret, der lader høre fra sig. ;-)
      Det skal regne stille og blidt, når der er strøet kalk og gødning. I går var vejret sådan, at jeg fik strøet kalk ;-)

      Slet
  2. Vidunderlige minder trods en forkølelse, endnu engang.
    Jeg længes nu efter sol og varme fremfor regn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er sol og varme, vi længes efter her i begyndelsen af foråret. Der skal bare mild regn til at skabe grøde ;-)

      Slet
  3. Hyggeligt marts-resumé.
    Det er så dejligt, når man finder ud af, at man har god grund til at være stolt af sit barn :-)
    Man tænker normalt ikke over, at børn elsker at køre i tog, fordi det er helt fremmed for dem. Noget af det bedste, vi kan gøre for børnebørnene, er at tage dem med til København - i S-tog! Både storbyen og transportmidlet er nyt og spændende.

    SvarSlet