torsdag, april 07, 2016

På sprogskolen.


Vores kor har været på sprogskolen i dag.

Vi havde inviteret os selv, dvs. spurgt, om skolen var interesseret i at vise eleverne, hvordan gamle mennesker synger i kor - og lære dem et par danske sange.

Det var man interesseret i fra skolens side.

Jeg var med som publikum. Jeg strides stadig med forkølelse nr. 2, som betyder, jeg må rømme mig hele tiden. Ikke lige et godt udgangspunkt for sang.
Jeg var også godt tilfreds med at være publikum, for så kom jeg lidt lettere i snak med eleverne. De mødte talstærkt op og prøvede på bedste vis at følge med i teksten.
Som fællessang havde vi valgt "Det er i dag et vejr, et solskinsvejr", "Nu er jord og himmel stille" og "Solen er så rød mor".
På den ene side af mig sad en ung, meget udadvendt mand, som havde været her i landet i lidt mere end et år. Han kunne føre en samtale med et enkelt ordforråd. På den anden side, en mand, der ikke forstod dansk eller engelsk. Han havde lært to sætninger "Jeg kommer fra Syrien. Jeg bor i Silkeborg". Fælles for dem var, at de meget ihærdigt prøvede at følge med i teksten, som blev delt rundt, og at de uden tøven kastede sig ud i melodien.
Det var en dejlig oplevelse. Der er en hyggelig atmosfære på sprogskolen.

3 kommentarer:

  1. Det var dog et dejligt initiativ.

    God bedring med tudserne i halsen.

    SvarSlet
  2. God ide :-) Og god bedring ...

    SvarSlet
  3. Eva og Ellen, det var nemlig en god ide. Og tak for god-bedring-hilsen.

    SvarSlet