torsdag, juni 09, 2016

Tulipaner kan man ikke narre.

Da jeg var i Holland sidst i april, købte jeg tulipanløg, der havde været kuldebehandlet. Ifølge sælgeren ville det betyde, at jeg kunne sætte løgene i jorden, når jeg kom hjem, og så ville de blomstre i løbet af 4-6 uger.
Jeg tænkte, det kunne være sjovt at prøve.
Den 31. maj så resultatet sådan ud.

Det er den klassiske Darwin, som ellers er robust og vokser villigt.

Men man kan åbenbart ikke narre en tulipan.

Jeg havde også nogle løg i blandede farver, som jeg satte et andet sted.

Der kom kun en enkelt lille grøn top op.
Nu er det så spændende, om de vil reagere positivt på en vintersæson i haven og kvittere med blomster næste år.
I den kommende weekend skal jeg til 50 års jubilæum.
Det er 50 år siden, jeg blev færdig med min uddannelse som fysioterapeut. Det bliver hyggeligt at mødes igen. De fleste af os har set hinanden med nogle års mellemrum. Vi vil nok ikke være ukendelige for hinanden.

5 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Mon ikke de tulipaner bare skal have en normal sæson? Det kan vi da håbe.
    God fornøjelse med jubilæet. Det er flot, at I har kunnet finde hinanden igen så mange år efter, men I har åbenbart løbende holdt forbindelsen.

    SvarSlet
  3. Ellen, jeg satser også på, de skal have en vinter i jorden her.
    Tak. Ja, vi har haft løbende kontakt, mange af os.

    SvarSlet
  4. Godt tulipanerne ikke lod sig narre :-)
    Håber weekenden har været hyggeligt, og det med dejligt selskab.
    Næste weekend skal jeg til 40 års jubilæum fra folkeskolen (Realeksamen). Har mødtes med nogle sådan spontan, siden 25 års jubilæet, men ikke noget fast, men har nu fået kontakt til flere gennem Facebook, Instagram etc. Måske bliver det til mere i fremtiden, nu hvor flere af os er blevet bedsteforældre.

    SvarSlet
  5. God fornøjelse med dit jubilæum, Karin.

    SvarSlet