tirsdag, september 13, 2016

Ingen varmerekord, men tæt på ...

Jeg gik turen hen til motorvejen ad Langsøstien i dag.
Der er modne brombær nu. De er små, men langt de fleste er tørre og indskrumpede.
Måske skyldes det, at vejret har været så varmt og tørt i flere dage.

Frem og tilbage varede turen ca en time, og jeg var på smeltepunktet, da jeg nåede hjem.
Temperaturen på min terrasse var 28 grader inden solen nåede derom.
I går 25 grader.



På TV2Vejret har der været en oversigt over varmerekorder i september måned gennem årene. Vi er endnu ikke oppe på rekorden fra 1906. Jeg håber heller ikke, vi kommer der. Jeg har det ikke godt med høje temperaturer, men jeg er jo så heldig, at jeg selv kan bestemme, om jeg vil opholde mig inde eller ude. Og jeg klager bestemt ikke over at sommeren er blevet forlænget. Dejligt at kunne være ude i sommertøj og have døre og vinduer åbne.

1906: 32,2 grader
1947: 31,6 grader 16. sept.
1969: 28,5 grader 15. sept
1991: 28,4 grader 3.sept.
1999: 28,4 grader

3 kommentarer:

  1. Har vi virkelig ramt mere end 30° i september to gange på godt 100 år? Det var sørens - men jeg klager heller ikke over det fantastiske vejr - det er som at få en ekstra sommerferie foræret.

    SvarSlet
  2. Ellen, det er godt, der laves statistikker ;-)
    Ja, det er en ekstra sommerferie ;-)

    SvarSlet
  3. Vi har haft det fantastisk den seneste tid, vi har virkelig nydt det, overtøjet har kunnet blive hjemme etc.
    Her i det vestlige har vi været omkring de 30 grader, noget med der blev sat alletiders varmerekord herovre, kan ikke lige huske hvor jeg hørte det, dog mener jeg det var omkring Vestervig. Måske var det bare en "and". Skidt pyt, det har været fantastisk.

    SvarSlet