torsdag, marts 30, 2017

Den frihed var stærkt overvurderet.

Min nyvundne frihed med at køre bil selv, viste sig at være stærkt overvurderet i dag.

Jeg besluttede, at aflyse patientbefordringen og køre selv til rgt. og lægekontrol i Viborg. Sidste gang jeg var i parkeringshuset ved hovedindgangen var for et år siden, da Johanne var syg og lægevagten henviste til børnelægerne i Viborg. Det var om aftenen, og der var god plads i parkeringhuset.
Det billede havde jeg i hovedet, da jeg ankom og kørte ind for at finde en plads. Der var fuldstændig fyldt op. Også i gaderne tæt på. Da jeg havde cirklet rundt nogle gange og tiden nærmede sig for rgt., blev jeg lidt panisk og tog en af de fire ledige invalid-p udenfor hovedindgangen. Det er jeg ellers stærk modstander af. Jeg ville kunne gå tilbage mellem rgt og lægekontrol og flytte bilen.
Da jeg kom tilbage sad der selvfølgelig en seddel i forruden.
I mellemtiden havde jeg fået at vide, at der findes et stort parkeringshus med 9 dæk.
Det er forbundet med sygehuset med en bro, der munder ud i 4. etage.
Så afsted med mig, og jeg måtte helt op på 8. dæk, før der var en ledig plads.
Jeg sendte venlige tanker til flextrafik og de hyggelige snakke, jeg havde haft med chaufførerne.

Kan man befordre sig selv, skal man det. Men afstanden til og fra p-mulighederne må ikke overstige mine evner. Men jeg kunne jo have orienteret mig hjemmefra.

Lægekonsultationen bragte mig ikke i godt humør. Rgt. viste, at det lille brud var helet. Det har heller ikke generet mig.
Men de kliniske test viste, at ledbåndene er løse, som de var fra begyndelsen. Overlægen mente, det ville have været mere udtalt, hvis jeg ikke havde haft Jack skinnen i de otte uger.
Konklusionen er, at der skal trænes meget. Han sagde, hvis jeg holdt pause f.eks. ved forkølelse eller influenza i 14 dage, så ville jeg mærke tilbagegang i knæet.  Jeg skal blive ved og altid træne tre gange om ugen!!
Det synes jeg er et hårdt program.
Fysioterapeuten var meget presset på tid i dag og kunne ikke give mig træning, så jeg fik en sidste tid på mandag. Hun skriver en henvisning til kommunal genoptræning. Nu er jeg spændt på, om der er ventetid hos dem.

Men trods alt, så går det jo bedre og bedre. Og det tror jeg også, det vil blive ved med. Det var bare lidt nedtur at høre.
Så pyt med de 510 kr, selv om jeg altid synes, at p-bøder og fart-bøder er sådan nogle ærgerlige penge at slippe, fordi det kunne være undgået.




4 kommentarer:

  1. Parkeringsbøvl og tidsnød kan gøre mig helt tør i munden. Men det er jo ovre, når afgiften er betalt :)
    Har dine ledbånd været løse inden skaden også? Du må bare sætte træningen i system og finde et sted, hvor du føler dig godt tilpas. Så bliver du en veltrænet ældre, der er i fysisk god form højt op i alderen. Det burde vi allesammen....
    Alt i alt er det dejligt, at der er fremgang. Og tænk på, at dine muskler under alle omstændigheder vil takke dig, når de når op i niveau igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg har altid haft meget stærke knæ og stabile ledbånd. Det har jeg så stadig i det ene knæ. Det ville have været rigtig slemt, hvis begge knæ havde taget skade den dag. Ja, det er nok en fordel, jeg bliver 'tvunget' til den træning, som alle har godt af ;-)

      Slet
  2. Minderne fra en svunden tid i P-huset ved Viborg Sygehus. Det var dengang i 90´erne, færre biler end i dag, og dermed færre p-pladser, pyha.
    Øv alt ikke var godt, dog vil jeg sige de 3 træningspas er da hyggeligt. Tænker ofte på jeg ville nyde at blive pensionist. Mandag, onsdag og fredag formiddag har mit træningscenter pensionisthold, og sådan som de hygger med morgenbrød og snak, både før og efter. De hygger med spinning, Senior pilates, special pensionisthold, eller almen træning i centeret, med hyggesnak både før og efter træning.
    God fredag til dig. og god weekend.

    SvarSlet
  3. Karin, du kender det gamle p-hus ved Viborg sygehus. Måske kender du også det nye.
    Det lyder vel nok hyggeligt med de seniorhold, du fortæller om. Sådan er det ikke her. Men hvis jeg kommer på de samme tidspunkter, er der nogle, der også er der hver gang. Så jeg må have sat det i system.. God weekend til dig.

    SvarSlet