søndag, marts 26, 2017

En længere køretur ...

I går kørte jeg frem og tilbage til Aarhus. Længste køretur siden december. Og det føltes slet ikke, som om jeg har haft tre måneders pause.
Jeg er blevet færdig med det blå bed under blommetræet, og det er for alvor blevet tydeligt for mig, at jeg må have fat i en havemand til resten.
 - Forhåbentlig kun for en tid.

I gammel tid kaldte man de tre blå løgplanter for de små blå drenge.

Den blå scilla, snepryd og den blå perlehyacint.
Perlehyacinten er en anelse senere end de to andre og er ikke sprunget ud endnu.



Jeg har passet Chr og Johanne hjemme hos dem et par timer, mens forældrene havde travlt i kælderen.


Inden de gik, hjalp Johanne sin mor med at hænge tøj til tørre.


Hvor er det skønt, at små børn er så hjælpsomme.

Det er som om hjælpsomheden forsvinder, når de bliver større.
Men på et tidspunkt kommer den igen.






Senere sluttede Mattias og hans forældre sig til, og alle var en tur i Indelukket, hvor drengene i lang tid legede i de store rhodondendron buske, der har klatrevenlige grene.

Jeg glæder mig over, jeg kan være med.
Det er begrænset, hvor langt jeg kan gå. Jeg får tiltagende ondt i knæet, jo længere jeg går. Men det er trods alt meget bedre, end det har været.




6 kommentarer:

  1. Skynd dig at finde en havemand, der kan gøre haven klar helt i bund.
    De blå drenge er så yndige, - i det hele taget blå blomster er yndlings her hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg har været i gang med at ringe her til morgen. Det er en travl tid for havefirmaer. De første to havde ikke tid.
      De blå er mine yndlings på denne her tid.

      Slet
  2. Jeg ville også bestille en havemand straks. Det er så dejligt at komme i haven og nyde den i det gode vejr, men er der nogle hængepartier, genere det øjet.
    Dejlige timer sammen med børnebørn, børn etc. Og skønt du kan så meget nu, og samtidig bliver mindet om du overskrider en grænse.

    SvarSlet
  3. Karin, det er nemlig det, der trænger til at blive gjort, der generer øjet. Min have er meget lille, så det er ikke så attraktivt for et firma, og pensionister hænger ikke på træerne ;-) Men det lykkes nok.
    Jeg nyder ekstra, at jeg kan mere

    SvarSlet
  4. Haha, ja børns hjælpevillighed er som regel væk fra de er ca. fire år og til de flytter hjemmefra, hvor det går op for dem, hvor meget en hjælpende hånd betyder :-)

    SvarSlet
  5. Ellen, ja sådan er det nok ;-)

    SvarSlet