torsdag, marts 23, 2017

Havearbejde og træning.

Haven, fuld af forår, kaldte på mig hen på eftermiddagen.
Så bevæbnet med nogle af de lange haveredskaber og en stol, gik jeg i gang med at smukkesere det blå bed.

Det er utroligt, så hurtigt sådan et bed i græsplænen bliver flosset i kanten. Jeg har hakket kanten af, men i morgen vil jeg sætte en snor omkring blommetræet og udmåle en cirkel, for jeg synes ikke beddet er cirkelformet. Jeg plantede ekstra løg sidste efterår og er lidt skuffet over, at det ikke er blevet et blåt tæppe, der dækker jorden.
Måske vokser det mere til i løbet af nogle dage.

Jeg var heldig, at en nabo inviterede til te på sin terrasse, så jeg blev nødt til at stoppe op. Der var gået mere end den halve time, jeg havde bestemt mig for. Faktisk var der gået det dobbelte, og jeg var helt træt.

I formiddags havde jeg en aftale med en instruktør i Sportscentret. Det er så længe siden, jeg har gået der, så jeg havde brug for at få genopfrisket brugen af nogle af redskaberne.
Siden sidst, jeg var der, er inventaret skiftet ud. Den helt store forbedring er, at det nu er meget let at skifte positioner.

I forhold til de øvelser, jeg får af fys i Viborg, så kan jeg styrketræne arme, ryg og mave her. Og cykle. Jeg kan tydelig mærke, jeg har tabt kræfter af de tre måneders 'hviletid'.
Jeg fortsætter selvfølgelig med fys øvelserne herhjemme. Jeg fik nogle nye i går, hvor jeg skal bruge en elastik om benene som modstand. I næste uge bliver jeg afsluttet i Viborg. Det er jeg ikke vild med, men så er det spændende, hvordan det kommunale genoptræningstilbud er.
Det bliver dejligt ikke at skulle til Viborg. 35 km. Da jeg nævnte det for mine venner fra Svolvær langt oppe i Norge, måtte de minde mig om, hvor store afstande de lever med. Og ja, vi lever i et miniput-land. ;-)

5 kommentarer:

  1. Det må være svært at finde balancen, når man nu så gerne vil i gang og samtidig jo har "ligget stille" så længe. Men kroppen siger nok tydeligt fra, hvis det bliver for meget, kan jeg tænke mig.
    Godt, at du er så langt nu, at du selv kan træne, hvis det kommunale tilbud ikke viser sig så godt. Det kunne selvfølgelig også overraske til den positive side.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå det kribler i fingrene for at gøre noget i haven. Du skal bare lige huske (en løftet pejefinger) ;-)
    Hvor bliver det godt med genoptræning af andre dele af kroppen, for selvfølgelig har de også lidt noget under dine begrænsninger de sidste ca. 3 mdr. håber det kan passe sammen med de øvelser du vil få i det kommunale, når du kommer dertil.
    Så er det fredag og snart weekend, jeg undlader at forvirre dig med mit slang, og holder mig til endelig fredag :-)
    God weekend

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare sej, du får lavet dine øvelser og går ovenikøbet i motionscenter. Og så kommer du også i haven. Flot.

    SvarSlet
  4. Du har sandelig en rygrad, der er noget mindre slap end min - flot selvdisciplin!
    Og flot, blåt bed. Scilla, ikke sandt?

    SvarSlet
  5. Eva, Karin, Lene og Ellen, mange tak for jeres opmuntrende kommentarer.
    I det blå bed er der scilla og snepryd. Der er gså perlehyacinter, men de er ikke så langt fremme endnu.

    SvarSlet