onsdag, marts 29, 2017

Udkast til opslag.

Jeg laver lige et lille opslag - tralla-la-la.
Min svigersøn mener ikke, det appellerer til mænd.

Men jeg fandt jo ud af, at der er et firma, der hedder Havekonerne.
De har travlt og tager ikke nye kunder ind.


De meget tilfældige linier hænger sammen med, at jeg ikke ved, hvordan de opstod og heller ikke ved, hvordan jeg sletter dem.

Nu kommer opslaget op at hænge et par steder, og så ser vi, hvad der sker.
Hvis der sker noget.

Jeg har haft rengøringshjælp sidste gang i dag. Det var russiske Olga. Hun var dygtig.
Ud af de fire rengøringsdamer, jeg har haft, kunne to gøre rent, og to kunne absolut ikke.
Det er lidt underligt.


Chr og Johanne har været her sammen med forældrene, der medbragte pizza. På et tidspunkt fik jeg behov (gæt hvorfor) for at fortælle, hvordan det var, da jeg var barn. Da skulle børnene være stille og ikke snakke, når de voksne sagde noget. Børn skulle ses, men ikke høres. Det syntes Chr., var det mest underlige, han havde hørt. Min datter spurgte, om ikke det havde været svært? Det tror jeg ikke. Jeg kan nok ikke huske det.

I morgen skal jeg sidste gang til Viborg sygehus. Til rgt og til konsultation hos overlæge Steffen. Og til behandling hos fysioterapeuten. Det bliver nok lidt vemodigt.



8 kommentarer:

  1. Sådan var det jo bare dengang - jeg tænkte i hvert fald ikke nærmere over det. Og i øvrigt var mine forældre ret fremsynede på det punkt, men hvordan omgangskredsen så på det, kan jeg egentlig ikke huske.
    Jeg tror din svigersøn har ret; det er nok mest kvinder, der falder for et foto af en nuser lille dreng, der har travlt med sin trillebør. På den anden side - hvis der er en mand, der har brug for eller har lyst til at tjene en skilling ved havearbejde, så vil dette opslag ikke holde ham væk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg tror egentlig ikke, pensionister har brug for at tjene penge ved f.eks. havearbejde. Og efterlønnere må vist ikke. Jeg har også spurgt folk om de kender nogen. Så må vi se.

      Slet
  2. Sikke et hyggeligt haveopslag. Mon da ikke der er en, der falder for det?

    Jeg tror ikke, at det var så svært at være stille, når de voksne talte. (Ikke hele tiden i hvert fald) Det er jo sådan, at børn opfører sig, som man forventer af dem. Og i dag fylder børn alt. Det kan forældre holde ud, fordi de ikke behøver være sammen med dem så meget ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det var sådan, det var dengang. Og det tænkte vi nok ikke over. Ja, børn fylder meget. Og forældrene er ikke så meget sammen med dem.

      Slet
  3. Linjer eller ej, det må da give pote, det opslag!

    Børn skulle også ses men ikke høres, da jeg var barn. Gud ved, hvorfor de voksne sagde det til mig hele tiden? :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Henny, ja hvorfor mon de sagde det?? ;-) ;-)

      Slet
  4. Krydser fingre for opslaget giver pote.
    Det er sjovt at børn er så interesseret i "gamle" dage. Hvilken udvikling der er sket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det håber jeg.
      Ja, der er virkelig sket store ændringer i synet på børn gennem de sidste 100 år - eller bare 50 år.

      Slet