fredag, marts 03, 2017

Vinterferieoplevelser.

De fem dage i sommerhus gik utrolig hurtigt, og inden jeg fik set mig om, var der gået endnu et par dage herhjemme.
I går var jeg i Viborg til fys. behandling. Det gør virkelig noget godt for mit ben. Det føles meget lettere. Nærmest svævende - hvad det dog ikke er med den stramme skinne.
Onsdag i næste uge skal jeg til Viborg igen og begynde at træne og øve i at gå uden skinnen. På tirsdag er det helt nøjagtigt otte uger siden, jeg fik den på, så da må jeg godt tage den af og selv prøve mig frem. Det bliver spændende.

Vejret var regnfuldt og stormende de sidste dage i februar i Vorupør, men 1. marts klarede det op om eftermiddagen. På billedet her ses de sørgelige, synlige dele af Havbadet. Det vil sige, der er slet ikke noget havbad. Det er helt fyldt op af sand. Som en lokal mand, jeg vekslede et par ord med, sagde: "det kunne vi da godt have sagt dem." Læs dem som arkitekt og ingeniør.

Nogle timer, et par af dagene, blev tilbragt i Thisted. Familien gik i svømmehal, og jeg blev sat af ved en cafe, hvor jeg hyggede mig med aviser, computer og kaffe, indtil de andre sluttede sig til, og vi spiste frokost sammen.

Jeg fik også afprøvet mig selv i supermarkedet, der ligger lige overfor cafeen. Jeg kunne nemlig godt gå med en indkøbsvogn og besluttede mig for at købe ind til middagen.
Det blev til en grydesteg med kogte kartofler og gulerødder og brun sovs. Og en færdigsnittet råkostsalat.
På kødet stod er, det skulle simre i en til to timer. Vi spiste efter to timer, men jeg var skuffet over, så meget vi skulle tygge. Det kunne snildt have brugt en time eller to mere.










Der blev også spist is i Vesterhavscafeen, som holder åbent lørdag og søndag her om vinteren.

Når man er to år, kræver det stor koncentration at håndtere en isvaffel, men det gik godt.

Mens det stormede, kunne vi sidde lunt inde og nyde udsigten. Der var oven i købet også et par surfere at holde øje med. (den lille sorte prik til venstre)

Vi havde stort set stranden for os selv.

Ikke fordi vi var der så længe.

Det var pivkoldt den dag.

Det var godt, jeg kom med!
At jeg kom ud og blev luftet.

Det var dejligt at være så meget sammen med børnene, som jeg ikke har set så ofte, som jeg plejede før d. 22. dec.











10 kommentarer:

  1. Det lyder bestemt som en dejlig mini-ferie. Og tænk, at du selv kunne købe ind. Man kan blive utroligt glad for de små hverdagsting, som man selv kan gøre efter sådan en omgang.
    Hvor er det spændende, hvordan det går med at komme i gang uden skinnen.
    (Det der havbad er lidt af en farce, - nogle gange skal man bare acceptere naturen....)

    SvarSlet
  2. Eva, hverdagsting har fået en helt ny betydning, efter jeg ikke har kunnet gøre selv små ting.
    Jeg er også meget spændt på tiden efter skinnen. Nu har jeg næste ikke ondt i knæet mere. Det kommer jeg sikkert til at få på et eller andet niveau.
    Det er så ærgerligt med havbadet. Det ville være et stort plus for stedet.

    SvarSlet
  3. En vidunderlig tur, og ja, vind det er der jo en del af på de kanter, når medierne melder orkan, og en af de gæve jyder fra Vorupør bliver spurgt ind til vejret, er svaret som oftest, nåh ja, vi har da lidt vind i dag ;-)
    Jeg havde en udfordring med skært oksekød den anden aften, et produkt jeg ikke køber igen, det var som "skosåler" flere af stykkerne valgte jeg at at spytte ud, mente ikke der skulle over 50 tyg pr. stykke.
    God weekend, og nu er der ikke mange dage til på tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er så irriterende med sådan noget kød. Jeg troede, at kalvekød ikke ville være så sejt.
      God weekend til dig også.

      Slet
  4. Hvor var det godt du kom med til Vorupør, dejlige dage med din familie. Og pludselig kan du klare små dagligdags ting, som vi andre ikke skønner på, hvor er det godt for dig.
    Hvis der var blevet lyttet til de lokale, var det havbad vist ikke blevet bygget, hvor er det bare ærgerligt.
    Hav en rigtig god weekend, det bliver spændende på tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, je det var dejligt, jeg kom med på den lille ferie. Du har fuldstændig ret: hvis der var blevet lyttet til folk, der bor og færdes ved havet, så var havbadet ikke blevet lagt der.

      Slet
  5. Har vi ikke talt om det havbad før? Om, at selv jeg som 100 % lægmand i den sammenhæng kunne se, at konceptet ikke ville holde? Eller var det noget kystsikring, vi talte om? Der var bare noget med noget sand ...
    Jeg synes aldrig, at stegetiderne angivet fra supermarkeders sider passer - de er gerne alt for korte.
    Hvor bliver det godt at få skinnen af - jeg håber det går okay med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det havbad har vi talt om før. Og jeg kommer til at skrive om det igen. Jeg synes, det er så ærgerligt. Det ville være sådan en gevinst for stedet, at der ville være et stille sted at bade. Men havet æder sig ind på kysten mange steder. Lidt længere sydpå skal der pumpes tonsvis af sand ud i havet for at sikre kysten.
      Nej, der er sat for kort tid af i forhold til kødets kvalitet.

      Slet
  6. jeg kan godt forstå, at du nød den ferie. Og det bliver spændende, når skinnen kommer af. Jeg glæder mig på dine vegne og til at høre mere om det.

    SvarSlet
  7. Lene, det var nogle skønne feriedage. Tak fordi du glæder dig med mig.

    SvarSlet