søndag, oktober 01, 2017

Vejret var med os.

Vi var så heldige med vejret i går.

Og jeg er så heldig med min familie, der kom og gav en hånd med i haven.

Den store gule staude, der vandrer langt omkring sit oprindelige voksested, er helt blevet fjernet.
Det samme skete med to liljer, som kun blomstrer få dage. Tre andre stauder blev delt, og en bregne blev flyttet.
Måske skulle jeg anskaffe et par buske eller et lille opstammet træ? Jeg vil gerne have blomster, men stauderne kræver at blive delt og holdt "i snor" ellers løber de løbsk, så der er mere arbejde forbundet med dem.
Johanne var en meget interesseret deltager. Hun samlede snegle og regnorme.

 Den del af terrassen, der ikke er overdækket var til gengæld dækket af alger.
I går fik den en gang skrub med en blanding af opvaskemiddel og eddike i vandet. Her til morgen var jeg ude at give den en omgang mere. Det sidder meget fast.
Måske fordi tagrenden lige over har en defekt, og der drypper vand næsten hele tiden. Det ved vores ejendomsinspektør godt. Sidste år blev der gjort noget ved det, men det var ikke nok.
Jeg skal også have undersøgt, om der findes noget algerens, der ikke er alt for giftigt.



Drengene blev inde, som jeg havde forestillet mig.

De byggede og byttede legokort Verden Rundt.

Jeg holdt ikke øje med klokken, men jeg tror ikke, det var ret meget over en time, vi var ude i haven. Vi begyndte med først at spise rundstykker og drikke kaffe.

Kl. var i nærheden af 14, da pizzaerne blev leveret til en gang sen frokost, og først på det tidspunkt blev det lidt grå, disede vejr afløst af regulær regn.

Mine døtre sagde, det var godt, jeg havde taget initiativ til det lille haveprojekt, for de ville aldrig have tænkt, at jeg havde brug for det.
Så kan jeg undre mig over, hvilke signaler jeg sender ud?
At jeg kan alting selv? Men sådan er virkeligheden ikke.
Jeg kan godt lide udsagnet "Count your blessings." Så på den måde, lægger jeg nok mere vægt på det positive og det, der lykkes. Jeg blev opfordret til at melde ud en anden gang, og det vil jeg helt sikkert gøre.

Beskæringen af blommetræet gik vi ikke i gang med.
Det vil jeg overlade til en fagmand.


2 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Og en god lære er det jo, at man gerne må bede om hjælp.

    SvarSlet
  2. Eva. Det var hyggeligt. Og godt at lære at spørge om hjælp :-)

    SvarSlet