fredag, november 17, 2017

Det var jeg glad for - og en enkelt uglad situation.

Det var jeg glad for i dag:

- Det blæste koldt ude ved søen, og det betød at algerne var væk :-)

- Værkstedet ringede, at min bil var færdig. Dog ikke helt, men jeg kan fint køre i den. De mangler en lille reservedel, så jeg vil blive indkaldt, når den kommer.

- Jeg har gjort rent og forberedt mig til gæster til frokost i morgen. Jeg er så klar, at jeg godt kan passe Mattias et par timer i morgen formiddag. Han medbringer dej, de har lavet hjemme, så vi skal nok bage pebernødder.

- Det er en uge siden, jeg faldt og fik en hudafskrabning på højre knæ, men jeg kan mærke, at det ikke bare er en hudafskrabning. Det gør ondt at bøje knæet, og det gør generelt ondt i det. Jeg tror dog ikke, der er sket en skade. Det er bare forslået. Og så er det, at jeg er rigtig glad for, at jeg ikke har slået begge knæ på en gang. Nu er det 11 måneder siden, jeg kom til skade med venstre knæ, så jeg skal snart til Viborg sygehus til undersøgelse for at fastslå, om jeg har mén efter det, hvad overlæge Steffen forudsagde, jeg ville få.  Knæet er ikke, som det var før, men det fungerer godt. I hvert fald til hverdagsbrug.

- Jeg har købt en amaryllis med to knopper. Og en rød julestjerne. Og et par små lysguirlander, som kan lægges ned i en vase eller skål.

Men det her var jeg ikke glad for i dag:

Jeg har fået en mail fra Hasseb, min forsikringsmand. Det viser sig, at det reg.nr., Nagel Logistik har opgivet på den lastbil, der kørte ind i min bil, ikke er et aktivt nummer. Det har sidst været aktivt i januar.
Mon de fusker med deres indregistreringer? Men det kan vel ikke være mit problem? Jeg har skrevet tilbage til Hasseb, om ikke han kan tage kontakt til Nagel Logistik? Det forventer jeg, han gør.

Alt i alt har det været en glædelig novemberdag.
Jeg har ærgerligt nok ikke fået fotograferet mine glæder :-)

Men under oprydningen fandt jeg et gammelt billede, hvor jeg er sammen med min bror og vores kusine.

Det er så sjovt at se.
Min kusine, der er 12 år ældre end mig.

Aldersforskellen er tydelig.

Update fra kusine Grethe:
Det er ikke hende på billedet. Hun passede os sommetider, men ikke den dag.
Det var en anden barnepige.














Her ses vi sammen i august i år.

Aldersforskellen er blevet noget udvisket med tiden.







6 kommentarer:

  1. Så mange glæder. Det er godt at huske på. Og hvor er det herlige billeder af dig og din kusine.
    Jeg håber, dit forsikringsselskab får udredt misforståelsen. En lidt underlig situation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, Der er tit mange små glæder. Ja, jeg sætter min lid til forsikringsselskabet.
      Det viser sig, at det ikke er min kusine, men en barnepige, som jeg ikke kender :-)

      Slet
  2. Jeg lærte af en viden person, det var vigtigt at liste glæderne, trods man var en person med positivt sind. Der kunne jo nemt ramme dage med lidt for meget trist, så lige finde minimum 3 glæder pr. dag ville gøre de triste lettere at tackle.
    Det har jeg benyttet mig af, faktisk opdraget med, da det var min far der gav mig denne viden med.
    Tak for et dejligt positivt indlæg. Og god weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, du havde en klog far, der gav dig det gode råd.
      Tak. Jeg håber, din weekend har været god.

      Slet
  3. Skønne ting, som så kan forsøde det sure. Håber forsikringsselskabet kan tage vare på de problemer, der nu er opstået. God weekend til dig.

    SvarSlet
  4. Lene, jeg tror, forsikringsselskabet ordner det.
    Tak. Håber, du har haft en god weekend.

    SvarSlet