onsdag, december 13, 2017

Med børnehaven i kirke.

Det var i morges, der var krybbespil i kirken for børnehaven.

Jeg havde meldt mig med et par ekstra hænder og have en Anton ved den ene hånd og en Taem ved den anden. Jeg kendte dem ikke i forvejen, men det gik godt. Der var lidt loppetemperament i dem.  Det var dog aftaget på vejen hjem, som er op ad Aarhusbakken. Nogle af børnene blev trætte ved udsigten til bakken, men de kom alle tilbage til børnehaven i god behold.
Jeg tilskriver trætheden, at de ikke havde fået deres  kl 9 mad og drikke.
Afstanden var ikke noget problem med mit knæ. Jeg fik ikke mere ondt, end jeg plejer.
Men der var pletvis glat. Det var jeg ikke glad for. Jeg er bange for, at den nervøsitet er kommet for at blive.
Men sådan er der jo mange i min alder, der har det.


Det var en rigtig baby på fire måneder, der havde hovedrollen. :-)











Der blev fulgt godt med i handlingen og lyttet intenst.












For tre år siden havde Johanne Jesusbarn-rollen.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det herligt, at du melder dig til hjælp. Det er svært at gennemføre den slags arrangementer med det daglige personale, og enten så bliver det aflyst, eller også bliver det gennemført i trods og i en dårlig stemning, så de må være taknemmelige for dine ekstra hænder.

    Bliver du ved at have ondt i knæet? Det er da godt nok træls for dig.

    SvarSlet
  2. Eva, vi var flere frivillige. Vi fik også stor tak af personalet :-)
    Ja, lidt ondt i knæet. På en skala fra 1 til 10 - sådan ca. 2-3 hele tiden. Lidt mere afhængig af, hvor meget jeg går.

    SvarSlet
  3. En skøn dag for dig. Otto var i kirke i torsdags med børnehaven, her skal de kun over vejen, og den vej er en P-Plads mellem en SFO og børnehaven. Her behøver de ikke den store hjælp.
    Det er et centerområde, et af flere i byen. Der er indkøbs muligheder, frisør, Pizzaria, Kirke, Spejderlokaler, Skole (der desværre er blevet lukket), SFO og børnehave.
    Øv du stadig må kæmpe med dit knæ.

    SvarSlet